רוסיה לא טבחה באוכלוסיה אזרחית שם, אלא עזרה לה. במקביל שרי החוץ ופוטין מנסים להושיב את הצדדים למשא ומתן, כך טוען היום סגן שגריר רוסיה בישראל, אלכסיי דוברינין, שהגיב לרצח של השגריר הרוסי בטורקיה, אנדריי קרלוב על ידי שוטר טורקי שירה בגבו. התנקשות שאירעה אמש לעיני מצלמה בפתיחת תערוכה בגלריה באנקרה, גרם להלם בקרב צמרת השלטון, והרוסים, כמובן, מחפשים נקמה.

"פיגוע כזה לא קרה מעולם בתולדות היחסים בין רוסיה וטורקיה, שידעו עליות ומורדות לאורך מאות השנים האחרונות", אמר דוברינין לעודד בן-עמי ב-103FM. "כנראה שהאירוע הזה יזמין חשיבה מעמיקה לגבי טיב היחסים בין המדינות והמשכם וגם לגבי המעורבות של רוסיה בנעשה באזור. אבל רצח השגריר לא ישפיע על תהליך הנורמליזציה בין רוסיה וטורקיה ולא ישפיע על המאמצים שרוסיה עושה, כדי להיאבק ולהוביל מאבק בטרור האכזרי והבלתי אנושי בסוריה ובמקומות אחרים".




"המאבק בטרור בסוריה יימשך וביתר שאת", הדגיש סגן השגריר. "הסיבה לטרגדיה בחלב היא שכנופיות חמושות של טרוריסטים כבשו את העיר לפני יותר מארבע שנים, שלטו בעיר, השתמשו באוכלוסיה כמגן אנושי, התעללו באנשים, לא אפשרו להם לצאת מהחלק הנצור של העיר. כשכוחות הצבא הסורי, בתמיכת חיל האוויר הרוסי, התחילו לשחרר את העיר, החמושים, בתמיכת מדינות זרות וגורמים זרים, פתחו במתקפת דיס-אינפורמציה בלתי מרוסנת כנגד רוסיה ובעלות בריתה. תוך שהם מכפישים את רוסיה. זאת בזמן שרוסיה פועלת כדי לשחרר את העיר, להציל את חיי התושבים שם וגם לאפשר לחמושים שבחרו בכך, לצאת בחיים מהעיר עם משפחותיהם. רוסיה לא הפציצה אזרחים ולא ביצעה מעשי טבח המוניים, כפי שכלי תקשורת בולטים במערב מנסים לצייר".



"הסיבה העיקרית להתערבות של רוסיה בענייני סוריה הייתה עצירת התפשטות המגיפה הטרוריסטית במדינה", הזכיר דוברינין. "רוסיה פעלה מלכתחילה בהזמנתו של הממשל בסוריה, באופן שלא מנוגד לחוק הבינלאומי. עכשיו אנחנו פועלים בסוריה ככוח מייצב ומרסן את הזוועות והטבח. רוסיה היא לא חלק מהטרגדיה האנושית. היא מגישה עזרה הומניטארית כמו מזון ואמצעי רפואה לאוכלוסיה האזרחית בחלב ובערים אחרות.



"היא משקיעה מאמצים אדירים לחיפוש דרכי שלום במטרה להוציא את סוריה מהמשבר העמוק אליו נקלעה בלחימה בטרוריסטים בשטחה. רוסיה מובילה עכשיו מהלך חדש, שאנחנו חושבים שיכול להניב תוצאות. היא מכנסת במוסקבה פגישה של שרי החוץ של רוסיה, טורקיה ואירן. במקביל הנשיא פוטין מוביל מהלך עם נשיא טורקיה ארדואן, לכנס את הצדדים הסוריים בקזחסטן, על מנת שיחדשו את השיחות הישירות לפיתרון הבעיה בסוריה".