נשיא טורקיה רג’פ טאיפ ארדואן טען אמש (רביעי) פעם נוספת כי מבלוט מרט אלטינטש, השוטר הטורקי שרצח ביום שני השבוע את השגריר הרוסי באנקרה אנדריי קרלוב, השתייך לתנועה בהנהגתו של המטיף הגולה השוהה בארה"ב, פתהוללה גולן, זאת על אף שמפרטים חדשים שהתפרסמו על אלטינטש עולה כי הוא השתתף לפחות שמונה פעמים בצוות האבטחה של ארדואן עצמו.



בהתאם לנרטיב שהציג המשטר הטורקי מאז ההתנקשות, המשיך ארדואן להטיל את האחריות להתנקשות על תנועתו של גולן, שבאנקרה טוענים כי היא אחראית גם לניסיון ההפיכה הצבאי הכושל ביולי האחרון. “אין סיבה להסתיר את העובדה שהוא היה חבר ברשת הטרור הגולניסטית”, אמר ארדואן. “כל הקשרים שלו, מהמקום שבו הוא התחנך והלאה, מצביעים על רשת הטרור”. הנשיא הטורקי גם רמז כי לאלטינטש היו קשרים עם גורמים בחו”ל, אולם הוא נמנע מלפרט.



במשרד החוץ הטורקי ציינו אתמול כי השר מבלוט צ’אבושלו אמר דברים דומים בשיחת טלפון שקיים עם עמיתו האמריקאי, ג’ון קרי. “רוסיה וטורקיה יודעות שרשת הטרור של גולן עומדת מאחורי ההתקפה, ומשתפות במידע בנוגע לתוקף הזה”, אמר.



במחלקת המדינה האמריקאית הכחישו בתוקף טענות שעלו בטורקיה ולפיהן גורמים אמריקאיים היו מעורבים בהתנקשות, לנוכח העובדה שגולן שוהה בגלות בארה"ב. “זו טענה מגוחכת, ממש מופרכת, ואין לה שמץ בסיס של אמת”, אמר הדובר ג’ון קירבי.



גם בעיתון "הורייט" נטען כי אלטינטש היה חבר פעיל בתנועתו של גולן, ואף השתתף במפגש של פעילי הארגון במחוז איזמיר בקיץ 2015. לפי בעל הטור, עבדולקדיר סלבי, מאז ניסיון ההפיכה ב־15 ביולי השנה השתתף אלטינטש בשמונה אירועים בהשתתפותו של ארדואן ו“היה ביחידה שסיפקה אבטחה מיד אחרי המשמר הנשיאותי. תודה לאל, הוא לא היה יכול לפעול שם".