אמו של אניס אל-עאמרי, שכוחות הביטחון הגרמניים מחפשים אותו בחשד למעורבותו בפיגוע הדריסה הקטלני שבוצע בעזרת משאית בברלין, בו נרצחו 12 בני אדם ובהם הישראלית דליה אליקים, קראה הבוקר (חמישי) לבנה להסגיר את עצמו למשטרה. כלי תקשורת בתוניסיה דיווחו היום כי בבית משפחתו הורגש היום הלם שהיה מלווה במבוכה ובילבול, לאחר הודעת כוחות הביטחון של גרמניה על בנם. המשפחה מתגוררת בשכונת וסלאטיה שבעיר קירואן בצפון מרכזה של תוניסיה.



וואליד, אחיו של אניס, אמר לאתר עיתון "א-שורוק" המקומי כי "התמונה שפורסמה היא של אחי, אבל אני כמו כולם - אין לי מידע. קיבלתי את ההודעה, ואנחנו לא באמת מעכלים". לדבריו, האח החשוד עזב את תוניסיה בצורה בלתי חוקית, עם פרוץ המהפכה בינואר 2011, מאחר ונמלט מעונש משפטי בגין גניבת משאית. עם הגעתו לאיטליה, לשם הסתנן עם עשרות אחרים, הוא הצית יחד עם אחרים מקום מקלט סגור בו שהו ונשפט לשלוש שנות מאסר בפועל. "יכול להיות שהוא הושפע מאידאולוגיה קיצונית על ידי אסירים שהיו עמו במאסר", סיפר האח. "אחי לא היה אפילו מתפלל, ולא היה מקיים את מצוות הדת".



החשוד בביצוע הפיגוע בברלין. צילום:רויטרס



"אם הוא עשה זאת - אנתק עמו קשר"


אמו של אניס, נור אל-הודא, סיפרה כי היא התקשרה לבנה לפני מספר ימים. "זו הייתה שיחה רגילה בין אמא לבנה", היא אמרה. "הוא שלח אליי לאחרונה מתנות, ודיברנו על הרצון שלנו לעלות לרגל למקומות הקדושים בסעודיה, ואז הוא ענה שאנחנו ניפגש שם. חשבתי שהוא מתלוצץ". לדברי האם, בנה התכוון לשוב לתוניסיה, כדי שיסדיר את עניינו המשפטי, בסיוע עורך דין.



בהתייחסה לפיגוע הדריסה הקטלני, אמרה האם: "אני לא מסכימה עם מה שעשה. אם בני עשה זאת, אני מנתקת עמו קשר. אני קוראת לו, אם הוא עדיין בחיים, להסגיר את עצמו". אחיו עבד אל-קאדר הדגיש בשיחות עם התקשורת המקומית כי המשפחה מגנה את מעשי הטרור. וואליד סיכם, כי "אחי נסע לאירופה, כדי לשפר את מצבו החברתי, מאחר והוא לא סיים את לימודיו".



זירת הפיגוע בברלין. צילום: רויטרס




 




אותרה גופת הישראלית הנעדרת: "עצוב לחשוב שזה אמיתי"


מוקדם יותר במהלך הבוקר אותרה גופתה של הישראלית דליה אליקים, שבמשך שלושה ימים הוגדרה כנעדרת לאחר שהיא ובעלה, שנפצע קשה, היו נוכחים בזירת הפיגוע בעת טיול שקיימו בברלין. בהודעת משרד החוץ בנושא נמסר כי משפחה של הנרצחת קיבלה את ההודעה על זיהויה והשגרירות החלה לפעול בתיאום עם המשפחה, להעברת גופתה לישראל. בעלה עדיין מאושפז במצב קשה בבית חולים מקומי. 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שלח הודעת תנחומים עם היוודע דבר מותה בגרמניה: "קיבלתי בצער גדול את ההודעה, מכאן אני שולח תנחומים וכוחות למשפחתה הנמצאת כעת סמוך למיטתו של רמי, בעלה, אשר נפצע קשות בפיגוע ואנו מתפללים להחלמתו המהירה. נישאר מאוחדים ונחושים אל מול הטרור הרצחני שפוגע בכל קצוות העולם ונאבק בכל הכח בקיצוניות ובשנאה".

בני חברים ושכנים של הזוג, תושבי הרצליה בשנות ה-60 לחייהם, קיבלו בהלם ובתדהמה את האירוע והאסון. חברה של אחד מילדי בני הזוג אליקים אמרה: "אני מכירה אותם מילדות. קשה לי מאוד לדבר על זה, מאוד עצוב וקשה לי להאמין שזה אמיתי". בעלה, רמי, שנותח ויצא מכלל סכנת חיים, עדיין פצוע קשה, והוא מורדם ומונשם, אך כעת כבר לא נשקפת סכנה לחייו.

הנרצחת דליה אליקים ובעלה רמי. צילום: באדיבות המשפחה