הרשויות בגרמניה עצרו היום (רביעי) אזרח תוניסאי בחשד שהיה מעורב בפיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין בשבוע שעבר, בו נרצחו 12 בני אדם, בהם הישראלית דליה אליקים. בעלה, רמי, נפצע קשה בפיגוע/ כוחות ביטחון גרמניים פשטו על ביתו ועל בית העסק שלו, נמסר. 

החשוד, בן 40, נעצר משום שבטלפון של מבצע הפיגוע, אניס עמרי, תוניסאי גם הוא, נמצא המספר שלו. שמו של השוד לא נמסר. "על פי החקירה, ייתכן שהוא היה מעורב במתקפה", אמרו התובעים החוקרים בפרשה. לדבריהם, עדיין לא ברור עד כמה החשדות נגדו יבשילו לכדי אישומים, ויש צורך בחקירה נוספת". 

עמרי עצמו ברח לאחר הפיגוע לאיטליה, אותר ביום שישי בפרבר של מילאנו ונורה למוות בתום קרב יריות. הוא נעצר על ידי שני שוטרים מול תחנת הרכבת סן ג'ובאני. כשנתבקש להזדהות בפני השוטרים עמרי שלף אקדח וירה בשוטר. איש הביטחון נפצע קלות בכתפו ובתגובה נורה עמרי ונהרג. השר מינטי הוסיף כי החקירה נמשכת וכי צפויות "התפתחויות עתידיות". 

לאחר האירוע הודיעה משטרת איטליה כי לא ידעה שהחשוד מסתובב בשטחה. עמרי נעצר בקראי במהלך בדיקה שגרתית סמוך לתחנת רכבת. "לא היה לנו מודיעין שהוא יכול להיות במילאנו", אמר מפקד המשטרה, אנטוניו דל לסו.