נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התראיין הבוקר (חמישי) לרשת ABC האמריקאית, בעניין שלל נושאים הנוגעים להשקפתו המדינית העתידית ולאג'נדה אותה הוביל במהלך קמפיין הבחירות שלו, טרם כניסתו לתפקיד. "אני יכול להיות האדם הכי נשיאותי בעולם, אבל כדי לשרת את העם האמריקאי בצורה הטובה ביותר אשאר כמו שאני, לכן בחרו בי", אמר. 



בין היתר, התוודה טראמפ כי הרגע בו ניתנו לו הקודים הגרעיניים היה מלחיץ, והוסיף כי במהלך כהונתו בתפקיד הוא מתכוון להחזיר עינויים לחוק: "אתיר עינויים של מחבלים אם צריך". 




בנימה אישית יותר, נשאל האם הוא חש בודד ברגעים בהם אינו נמצא עם רעייתו, מלאניה. "בזכות זה אני עובד יותר שעות, אני רוצה לעבוד כמה שיותר בשביל העם האמריקאי", השיב. 

 "לא אוותר על בניית החומה בגבול עם מקסיקו" 

כשנשאל על הצהרותיו החוזרות ונשנות בעניין מקסיקו, הודיע חד משמעית כי לא יוותר על בניית החומה בגבול, ואף צייץ לפני שעות אחדות כי "אם מקסיקו לא מתכוונת לשלם על החומה למרות הצורך הגדול בה, מוטב לבטל את הפגישה המתוכננת ביני לבין הנשיא". 

כזכור, לאורך כל קמפיין הבחירות שלו, הצהיר טראמפ כי הוא מתכוון לבנות חומה בגבול עם מקסיקו על מנת לעצור את זרם הפליטים הבלתי חוקיים שמסתננים לתוך ארה"ב. הוא הכריז כי הרשויות במקסיקו הן שישלמו על החומה, וזאת על אף שבממשלה במקסיקו סיטי הבהירו כי אין להם כוונה לעשות זאת. ביום שלישי הבא, ייפגשו טראמפ ונשיא מקסיקו, אנריקה פנה נייטו, בבית הלבן וידונו בין השאר בשאלת החומה ואבטחת הגבול.