לפי דיווח ב"וושינגטון פוסט", הסגל הבכיר של מחלקת המדינה (משרד החוץ) האמריקאי התפטר היום (חמישי) במפתיע כמחאה נגד ממשל טראמפ ונגד מינוי רקס טילרסון לתפקיד מזכיר המדינה. לפי הדיווח, שאומת על ידי מספר בכירים במחלקת המדינה, פטריק קנדי, תת-המזכיר הוותיק במשרד, ועוד שלושה מנהלים בכירים שלו - הודיעו היום שהם מתפטרים. שני בכירים נוספים הודיעו מוקדם יותר השבוע על עזיבתם. כולם שירתו תחת ממשלים דמוקרטים ורפובליקניים כאחד בעבר. לפי הדיווח בוושינטון, הם "אינם רוצים לקחת חלק בעידן טראמפ".

"זו העזיבה הכי גדולה שמישהו במשרד יכול לזכור, ויהיה קשה מאוד להחליף את שדרת הניהול הזו", אמר דיוויד וייד, בכיר לשעבר במחלקת המדינה תחת ג'ון קרי. "יש שם מומחיות שקשה מאוד למצוא לה אלטרנטיבה".

בתוך כך, נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו הודיע על ביטול נסיעתו המתוכננת לארצות הברית ומפגשו עם טראמפ. החלטתו באה לאחר שטראמפ חתם על צו נשיאותי להקמת החומה בגבול מקסיקו-ארה"ב, ואמר בראיונות ובחשבון הטוויטר שלו כי הוא יחייב את ממשלת מקסיקו לממן את בנייתה. הדרישה לבנות חומה בגבול הארוך עם מקסיקו, על מנת להתמודד עם ההגירה הלא-חוקית והסמים העוברים דרכו, הייתה עניין מרכזי בקמפיין של טראמפ.  דובר הבית הלבן מסר בתגובה כי ממשל טראמפ ישמור על "דיאלוג פתוח" עם ממשלת מקסיקו. "אנחנו נשמח לתאם משהו בעתיד", אמר דובר הבית הלבן.

מאוחר יותר אמר דובר הבית הלבן כי הנשיא טראמפ מעוניין להטיל מס בגובה של 20 אחוזים על כל ייבוא ממקסיקו, במטרה לממן את עלויות בניית החומה. "צעד זה יהיה חלק משיקולי רפורמת המס החדשה של הקונגרס האמריקאי", אמר הדובר ספייסר.



בתוך כך, כלי תקשורת מדווחים היום כי הנשיא הקודם ברק אובמה פנה לראש ממשלת בריטניה תרזה מיי וביקש ממנה לשמור על יחסים קרובים עם טראמפ, מתוך הנחה כי מנהיגים מהימין-מרכז שיהיו בקשר עם טראמפ יוכלו להוות כוח "מאזן ומפכח" לנשיא החדש. בכיר בממשל אובמה אמר ל-CNN כי הנשיא היוצא אמר למיי להתעדכן באופן תכוף מול טראמפ.