הצו המנהלי שאוסר על כניסתם של מוסלמים לארצות הברית למשך 90 יום עורר זעם רב בארצות הברית. אזרחים זועמים מחו נגד ההחלטה בשדות תעופה, וגם אישים מהמפלגה הדמוקרטית תקפו אותה, בהם סנאטור ניו יורק, צ'אק שומר שכתב בטוויטר כי "הצו גורם לפסל החירות לבכות" . היום (שני) הנשיא טראמפ הגן על החלטתו בטוויטר וטען כי "רק 109 אנשים מתוך 325 אלף נעצרו והוחזקו לחקירה". 





עוד אמר כי "בעיות גדולות בשדות תעופה נגרמו בגלל בעיות במחשבי דלתא, בגלל המפגינים ובגלל הדמעות של סנאטור שומר. שר הפנים קלי אמר שהכל הולך טוב ויש מעט מאוד בעיות. לעשות את אמריקה בטוחה שוב!". טראמפ התייחס בדבריו לתקלה במחשבים של חברת התעופה דלתא שגרמה לכך שטיסות רבות קורקעו ובני אדם רבים נותרו ללא מענה בשדות תעופה ברחבי ארצותץ הברית. 





בהמשך סדרת הציוצים כתב טראמפ: "אין שום דבר נחמד בלחפש טרורסטים לפני שהם נכנסים למדינה. זה היה חלק גדול בקמפיין שלי. ללמוד את העולם! אם היינו מודיעים על איסור הכניסה לפני שבוע, "הרעים" היו נכנסים למדינה במהלך השבוע. הרבה "בחורים" רעים שם בחוץ!".



בהודעה שפורסמה אמש במטרה להגן על ההחלטה, נטען: "אמריקה תמיד הייתה מולדתם של החופשיים וביתם של האמיצים. נשמור עליה חופשייה, כמו שהתקשורת יודעת אבל מסרבת לספר", טראמפ אמר בהצהרה. הוא המשיך: "כדי להיות ברורים, זה אינו איסור על מוסלמים כמו שהתקשורת מדווחת באופן שקרי. זה לא קשור לדת - זה קשור לטרור ולשמירה על המדינה בטוחה".