נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוב עולה לכותרות, והפעם עורר מחלוקת כאשר התייחס ליחסי ארצות הברית ורוסיה. טראמפ כבר התבטא בעבר בנוגע לקשר בין המדינות ואמר כי הוא מעוניין לחזק אותו, והלילה (ראשון), בראיון שהעניק לרשת פוקס ניוז, הוא שוב ליבה את האש כשנדרש להתייחס לטענת המראיין כי "פוטין הוא רוצח".



כאשר נשאל ע"י ביל אוריילי האם הוא מכבד את פוטין, ענה טראמפ בבהירות, "כן. הוא המנהיג של המדינה שלו, אני אומר שכדאי להסתדר עם רוסיה מאשר לא להסתדר איתה. ואם רוסיה עוזרת לנו במלחמה נגד דאעש, שזו מלחמה אדירה, והטרור האסלאמי בכל העולם, זה דבר טוב. האם אסתדר איתו? אין לי מושג".



"אבל הוא רוצח", אמר אוריילי". "יש הרבה רוצחים", השיב טראמפ והוסיף: "אתה חושב שהמדינה שלנו כזו תמימה?".







בסוף חודש ינואר שוחחו שני המנהיגים לראשונה מאז כניסת טראמפ לתפקידו. במהלך שיחתם, כך נמסר אז מהקרמלין, השניים החליטו לאחד כוחות נגד הטרור העולמי והביעו את רצונם לשקם את היחסים בין המדינות. 

טראמפ עצמו נחשב מקורב למקבילו הרוסי. במהלך תקופת הקמפיין של טראמפ אף נטען כי פוטין והאקרים במדינתו מסייעים לו להיבחר. בפורום טלוויזיוני משותף שהתקיים בחודש ספטמבר כחלק ממסע הבחירות, אמר טראמפ, אז המועמד הרפובליקני לנשיאות, כי פוטין הוא מנהיג טוב יותר בהשוואה לנשיא ברק אובמה. איל ההון הרעיף שבחים על הנשיא הרוסי והבהיר כי ברית בין המדינות תסייע להביס את ארגון הטרור דאעש. "אם הוא אומר דברים טובים עלי, אני אגיד דברים טובים עליו", אמר.