לראשונה התייצבו על במה אחת המועמדים לנשיאות ארצות הברית, לפורום טלוויזיוני בניו יורק שבו ענו על שאלות בסוגיות של ביטחון לאומי. המשדר נחשב למערכה הראשונה לקראת שלושת העימותים בין שני המועמדים לנשיאות, שיחלו ב־26 בספטמבר. במהלך הערב (חמישי), המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, אמר כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הוא מנהיג טוב יותר בהשוואה לנשיא ארצות הברית המכהן, ברק אובמה. את הדברים אמר טראמפ באירוע בהשתתפות יריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון. טראמפ המשיך והעריף שבחים על פוטין והבהיר כי ברית בין ארצות הברית לרוסיה תאפשר להביס את ארגון דאעש. "אם הוא אומר דברים טובים עלי, אני אגיד דברים טובים עליו", אמר.



טראמפ הדגיש במעמד זה כי הוא בעל הכישורים הטובים ביותר הדרושים להנהגה הגלובלית של אמריקה. גם קלינטון הציגה את עצמה כמועמדת הראויה ביותר ואמרה כי ניסיונה הפוליטי העשיר וכהונתה כמזכירת המדינה, מעניקים לה את היכולות הייחודיות הדרושות לנשיאות.



קלינטון הותקפה על פרשת הדואר האלקטרוני והמידע המסווג בעת כהונתה כמזכירת המדינה, לאחר שראש ה-FBI, ג'יימס קומיי, אמר כי קלינטון נהגה בצורה בלתי זהירה בטיפול בחומר רגיש, אך לא המליץ להעמידה לדין. "עשיתי תמיד מה שהיה עלי לעשות, לקחתי זאת ברצינות כמו תמיד", הבהירה קלינטון. פרט להתגוננות, אמרה קלינטון כי היא היא מתחרטת על הצבעתה כסנטורית בעד המלחמה בעיראק בשנת 2003 והבהירה כי גם טראמפ תמך בכך.



קלינטון הערב. צילום: רויטרס
קלינטון הערב. צילום: רויטרס



"אם לא אבחר, איראן עלולה להשמיד את ישראל"


אתמול הכריז טראמפ כי אם הוא לא ינצח בבחירות בנובמבר הסכם הגרעין עם איראן עלול להביא להשמדתה של מדינת ישראל, וכינה את ההסכם "העסקה המטופשת ביותר שנתקלתי בה מעודי".



העיתון "קולומבוס דיספאץ'" דיווח כי במפגש שקיים טראמפ עם בכירים בארגוני עובדים באוהיו, אחת ממדינות המפתח בבחירות הקרובות, הוא האשים כי הנשיא ברק אובמה לא יודע לסגור עסקאות טובות, ויצא נגד ההסכם שגובש בשנה שעברה בין איראן למעצמות. "ההסכם הולך להרוס את ישראל, אלא אם אני אבחר", אמר. "רק אז היא תהיה בסדר גמור".



הוא המשיך את המתקפה נגד ההסכם בנאום בחירות בפני יוצאי צבא בווירג'יניה. "זה אחד ההסכמים המטופשים ביותר שראיתי מעודי", הכריז. "זה הסכם שהילרי המושחתת רצתה. ההסכם עם איראן היה ברמה הגבוהה ביותר של אי כשירות. תגבירו את הסנקציות שלכם – אם לא עשיתם את זה, אתם לא יכולים לנהל משא ומתן על עסקה".