המכשול הראשון של טראמפ: נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, צייץ הערב (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו האשמות כלפי מערכת המשפט האמריקאית, לאחר שבית המשפט הפדרלי לערעורים אישר את פסיקת בית המשפט הפדרלי בסיאטל שהשהה את הצו הנשיאותי שעליו חתם טראמפ, ובו נאסרה כניסת פליטים לארה"ב למשך ארבעה חודשים וכניסת מהגרים ובעלי ויזות משבע מדינות מוסלמיות למשך שלושה חודשים. "אני פשוט לא מאמין שהשופטים שמים אותנו בסכנה כה גדולה", כתב והוסיף, "אם יקרה משהו יש להאשים את מערכת המשפט".



כזכור, ב-28 לינואר חתם הנשיא החדש על הצו ב-28 לינואר, אך נתקל בהתנגדות קשה, בראשונה מפני רבבות מפגינים שצבאו לשדות תעופה ברחבי ארצות הברית ובנוסף לכך בקשיים משפטיים אשר מעכבים את יישום עיכוב הכניסה. המדינות הנמצאות כרגע ברשימה הן איראן, עיראק, סודן, סוריה, לוב, תימן וסומליה. 



אמש קבע שופט פדרלי בסיאטל, ג'יימס רוברט, כי אין להיענות לצו עד שיתרחש הליך פורמלי מסוים שיאפשר למפלגה הדמוקרטית להציג התנגדויות אליו. מדובר בהקפאה זמנית, אך יכול להיות לה תוקף לזמן ממושך, ופסיקתו חלה בכל שטחי ארצות הברית.



לאחר הפסיקה, החלו חברות תעופה לאפשר חזרה לאזרחי המדינות המנויות בצו לעלות על טיסות לארצות הברית. כזכור, הצו הנשיאות שהוציא טראמפ אוסר על אזרחים מוסלמים מכמה מדינות מוסלמיות להיכנס לארצות הברית. הוא זכה לביקורת קשה ביותר, בין היתר מערכאות שיפוטיות, אך זוהי הפסיקה הראשונה שמתירה את הפרתו בצורה גורפת בכל שטחי ארצות הברית.