הבית הלבן שוקל להגדיר את משמרות המהפכה באיראן כארגון טרור, כך פורסם הלילה (רביעי) בסוכנות הידיעות רויטרס. גורמים בממשל אמרו כי ארגוני הביון ניהלו דיון על ההצעה והוסיפו כי בעבר מספר אנשים וגופים המקושרים למשמרות המהפכה - הוגדרו כארגון טרור. משמרות המהפכה הם ארגון בעל השפעה רבה במערכת הפוליטית באיראן ובכלכלה של המדינה.



בתוך כך, הדיון בבית המשפט לערעורים בסן פרנסיסקו, על הערעור של משרד המשפטים האמריקאי נגד השעיית צו ההגירה הנשיאותי הסתיים הלילה ללא הכרעה. נציג המשרד בדיון, אוגוסט פלנטג', ביקש מבית המשפט להחזיר לתוקפו את הצו, המונע כניסת מהגרים משבע מדינות מוסלמיות - איראן, עיראק, לוב, סומליה, סודן, סוריה ותימן - לשטחי ארצות הברית.



הוא הוסיף וטען כי "לנשיא עצמו יש את הסמכות להחליט מי יכול להיכנס לשטח המדינה ולמנוע כניסת אנשים המאיימים על הביטחון הלאומי". מספר אנשים הפגינו ביציאה מבית המשפט.




אמש, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפהתייחס להקפאת הצו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "האסלאם הקיצוני הוא איום אמיתי - תסתכלו מה קורה עכשיו באירופה ובמזרח התיכון. על בית המשפט לפעול במהרה".




בתחילת השבוע, בית המשפט דחה את הערעור שהגיש משרד המשפטים נגד הצו שהוציא שופט בית המשפט הפדרלי בסיאטל ג'יימס רוברט, אשר השהה את הצו הנשיאותי שעליו חתם הנשיא החדש דונלד טראמפ ואיפשר כניסת מהגרים משבע מדינות מוסלמיות לארצות הברית למשך שלושה חודשים. לפני הגשת הערעור, צייץ טראמפ מספר פעמים בנוגע לצו שהוציא רוברט, וכינה את ההחלטה כמסוכנת ומשרתת את הטרור.