חמישה בני אדם נהרגו ותשעה נוספים נפצעו בפיצוץ שאירע היום (חמישי) ב"אתר מחקר חקלאי" בדרום איראן. לפי ההודעה של סוכנות הידיעות הרשמית של איראן - אירנ"א - בנושא, קצר חשמלי הוא זה שהוביל לפיצוץ. האירוע התרחש בעיר הנמל בנדר עבאס, כ-1200 ק"מ דרומית לטהרן הבירה. במקביל, מקורות איראניים סוניים מסרו לאתר "בגדד פוסט" העיראקי, כי הפיצוץ התרחש באתר צבאי בעומק 20 מטרים מתחת לאדמה. המקורות הוסיפו עוד, כי באזור בנדר עבאס נמצאים כמה אתרים צבאיים מתחת לאדמה, ורשויות טהרן שיקרו כאשר מסרו כי הפיצוץ אירע באזור חקלאי.



גם ברשתות החברתיות דיווחו על האירוע והטילו ספק בגרסה המשנית. מקורות איראנים סונים, מאזור אל-אחוואז, עמדו על כך כי הפיצוץ התרחש במוצב צבאי. "ישנן הוראות לתקשורת, לא לפרסם את האמת בכל הנוגע לפיצוץ", מסרו המקורות לאתר "נבא אל-ערב" המצרי. "מי שעוקב אחר סוכנויות הידיעות האיראנית הבין את הבלבול, שכן בחלק מהדיווחים נאמר כי מדור בפיצוץ במכון מחקר חקלאי ואילו בדיווחים אחרים נאמר, כי מדובר בפיצוץ גז בעומק 20 מטרים בעת חפירות".



"קצר חשמלי קטלני" שני תוך חודש



בחודש ינואר האחרון נהרגו 75 בני אדם, בהם 45 כבאים בהתמוטטות בניין קטלנית לאחר שריפה שפרצה במרכז הבירה. גם אז ציינו גורמים רשמיים כי קצר חשמלי הוא זה שהוביל לאירוע. הבניין, שבער כולו, קרס בשניות אל מול המצלמות שסיקרו את השריפה. עננה גדולה של עשן שחור עלתה מהמקום ואזרחים שצפו במקרה פרצו בבכי. אחד העדים לאירוע תיאר את קריסת המגדל כמו "סצנה מתוך סרט אימה".



דיירי הבניין הספיקו להתפנות כבאים שנלחמו באש נהרגו. דובר שירותי הכבאות סיפר לטלוויזיה המקומית כי דיירי הבניין "הוזהרו שוב ושוב על ידי העירייה לפנות את הבניין מסיבות בטיחותיות".



המגדל היה נוכח בקו הרקיע של טהרן ונבנה בשנות ה-60 על ידי איש העסקים היהודי חביב אלחניאן. בעת בנייתו, היה זה הבניין הגבוה ביותר בעיר. בחודשים שלאחר המהפכה האסלאמית ב-1979, הואשם אלחניאן בריגול והוצא להורג.






האזור בו אירע הפיצוץ בעיר בנדר עבאס