פרשן הדתות של רשת CNN ראזה אסלן נמצא היום (שישי) תחת ביקורת קשה, זאת לאחר שאכל מוח אנושי יחד עם חברי האגהורי בהודו. אסלן, שמגיש את התכנית "מאמין" החוקרת דתות ואמונות ברחבי העולם הצטלם בפרק האחרון ששודר בסדרה יחד עם חברי הכת הקטנה שעוסקת בקניבליזם, סמוך לעיר הקדושה וורנאסי, ובין השאר שתה אלכוהול מגולגולת אנושית ואף לבש שרשרת העשויה משארי גופות.



מאמינים רבים של דת ההינדו, הדת השלישית בגודלה, לה כמיליארד מאמינים המרוכזים ברובם בהודו, נפגעו מהקישור בין ההינדואיזם וכת האגהורי, וטענו כי הוא מעודד שנאה בשביל רייטינג.






טולסי גאברד, חברת הקונגרס האמריקאית היחידה ממוצא הינדי, צייצה לאחר שידור התכנית אמרה כי היא "מוטרדת מאוד שרשת CNN משתמשת בכוח וההשפעה שלה כדי לעודד חוסר הבנה ופחד", והוסיפה כי "אסלן חיפש דרכים סנסציונית ואבסורדיות כדי להציג את ההינדואיזם".



בתכנית, בני הכת מרחו אפר אנושי על פניו של אסלן, נתנו לו לשתות אלכוהול מגולגולת, עטו עליו שרשרת עשוית לסתות ואף נתנו לו לאכול מה שהם טענו שהוא מוח אנושי, שאת טעמו הגדיר המגיש כ"פחמי".



בשלב מסוים הסתכסך אסלן עם הגורו שאף צעק עליו כי אם המגיש ימשיך לדבר הרבה כל כך, הוא "יכרות את ראשו", והטיל עליו את הפרשותיו. אסלן העיר כי ייתכן והוא עשה טעות.



אחרי שידור הפרק והביקורת שהוטחה נגדו, ענה המגיש בדף הפייסבוק שלו, ואמרי כי "לאורך כל הפרק ציינתי שהאנשים שצילמתי לא מייצגים את ההינדואיזם והם כת קיצונית שדוחה את את העקרונות העיקריים של הדת ההודית".