עיתונאים זרים אשר נמצאים בימים אלה בפיונגיאנג לקראת ציון יום השנה ה-105 להולדת מייסדה ומנהיגה הראשון של הדיקטטורה קיבלו הלילה (חמישי) הודעה לפיה עליהם להתכונן "לאירוע גדול וחשוב". לא ידוע מה האירוע, אך ייתכן כי הוא קשור למתיחות המתגברת בין המדינה המבודדת לארצות הברית, אשר החריפה לאחר שזו שלחה נושאת מטוסים לאזור.



על פי הדיווחים, נושאת המטוסים תגיע לאזור חצי האי הקוריאני רק בעוד כשבוע, ומטרת נוכחותה היא להרתיע את צפון קוריאה מלבצע פעולות נוספות המנוגדות לסנקציות שהטיל עליהן האו"ם, בהן עריכת ניסויים גרעיניים ושיגור טילים נוספים. השיגור הקודם שביצעה המדינה המבודדת בעולם התרחש בתחילת החודש - אז שוגר טיל מסוג KN-15 המיועד לטווחים בינוניים. הוא נחת בשטח ימה של סין. דרום קוריאה גינתה את שיגור הטיל והגדירה אותו כ"הפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם".



דרום קוריאה גינתה בחריפות את שיגור הטיל והגדירה אותו כ"הפרה של החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא תכניות הגרעין והטילים של צפון קוריאה". גורמים אמריקאים אמרו כי מדיניות הממשל היא הטלת סנקציות כלכליות כבדות על המדינה.



טראמפ: "קוריאה הצפונית מחפשת צרות"



כזכור בסוף השבוע נשיא ארצות הברית צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "קוריאה הצפונית מחפשת צרות". הוא התייחס לשיחותיו האחרונות עם נשיא סין שי ג'ינגפינג ואמר: "הברתי לסין כי הסכם הסחר שלה עם ארצות הברית יהיה הרבה יותר טוב אם נפתור את הבעיה של קוריאה הצפונית. אם סין עומדת לעזור, זה יהיה מצוין. אם לא, אנחנו נפתור את הבעיה הזו בלעדיהם!".



לפני כן, הזהירה התקשורת בקוריאה הצפונית כי בפיונגיאנג מתכננים תקיפה גרעינית של ארצות הברית אם זו תקרב ספינות שלה לעבר מדינתם. "הצבא המהפכני שלנו צופה בדריכות על אויבינו, כשהראייה הגרעינית שלנו מתמקדת לא רק בבסיסים של ארצות הברית באסיה אלא גם באדמת מדינות ארצות הברית עצמן", נכתב בעיתון הרשי של המדינה.