סוכנות רויטרס דיווחה אחר הצהריים כי גורמים ערביים המקורבים לחמאס טענו כי מסמך המדיניות החדש שיציג הארגון הפלסטיני בשעות הקרובות לא יכלול את הקריאה להשמדת ישראל ויביע הסכמה להקמת מדינה עצמאית זמנית בגבולות 1967.



יומיים בלבד לפני פגישתו הראשונה של יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, עם הנשיא דונלד טראמפ בבית הלבן, תציג היום תנועת חמאס מסמך מדיניות שנועד להציג את עמדותיה ביחס לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולשפר את קשריה עם מדינות המפרץ ועם מדינות המערב.



גורמים במפרץ מסרו לסוכנות רויטרס כי המסמך החדש צפוי לכלול הסכמה למדינה פלסטינית זמנית בגבולות 1967, אשר תכלול את רצועת עזה – שם שולטת תנועת חמאס מזה עשר שנים – ואת שטחי יהודה ושומרון שתחת שליטת הרשות הפלסטינית ואת מזרח ירושלים.



המסמך גם צפוי להימנע מקריאה ישירה להרס ישראל, כפי שמופיעה באמנת החמאס משנת 1988, אולם הוא ידגיש כי לישראל אין זכות להתקיים ויבהיר כי הפלסטינים מחויבים למאבק מזוין מתמשך נגד המדינה היהודית.



סעיף מעניין נוסף שציינו המקורות ששוחחו עם רויטרס נוגע לניתוק הקשר בין תנועת חמאס לבין תנועת האחים המוסלמים, אשר ממנה ינק הארגון הפלסטיני את שורשיו האידאולוגיים. ההחלטה נראית כצעד שנועד לשפר במיוחד את הקשר עם מצרים, שם מנהל משטרו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי מאבק נחוש בתנועה האסלאמית, ועם מדינות נוספות שהגדירו את האחים המוסלמים כארגון טרור.