אנחת רווחה באיחוד האירופי: ניצחונו של מועמד המרכז עמנואל מקרון על המועמדת הבדלנית מארין לה פן, שתמכה בעזיבת האיחוד, הביאה לתגובות אופטימיות בבירות היבשת. מקרון הביע מדיניות התומכת באיחוד באופן מובהק, ואף נאם את נאומו שלאחר תוצאות סבב הבחירות הראשון לרקע דגלי האיחוד, לצד הטריקולר. 

אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה והפוליטיקאית הבכירה הפועלת לשימור האיחוד האירופי, בירכה את מקרון. "ברכותיי. הניצחון שלך הוא ניצחון לאירופה מאוחדת ולידידות בין צרפת לגרמניה", אמר דוברה של מרקל, סטפן סיברט. נשיא האיחוד האירופי, ז'אן קלוד יונקר בירך גם הוא את מקרון ואמר כי הוא מקווה לשיתוף פעולה פורה עם מקבילו הטרי. "אני מאושר שהרעיונות שעליהם הגנת, בהם אירופה חזקה ומתקדמת, שמגינה על כל אזרחיה, הערכים שהביאו אותך לנשיאות".

עמנואל מקרון. צילום: Getty
"המועצה האירופית עובדת זה שנתיים כדי לבנות אירופה טובה יותר, אירופה שמגינה על אזרחיה ונותנת להם קול", הוסיף יונקר ופנה אל מקרון: "אתה מכיר את נחישותי לעמוד במטרות אלה עד סיום כהונתי, ואני בטוח ששיתוף הפעולה ביננו יהיה פורה ונקדם את מטרותינו המשותפות יחדיו".

תגובת טראמפ

גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שבעבר התבטא באופן חיובי על לה פן, הצטרף למברכים. "ברכות לעמנואל מקרון על הניצחון הגדול שלו כנשיא צרפת הבא. אני מחכה לעבוד עמו". בחודש שעבר אמר טראמפ על מועמדת הימין הקיצוני, שחולקת עמו עמדות בנושא הצורך בבדלנות ובמגבלות על הגירה, כי "היא הכי חזקה בנוגע לגבולות, והכי חזקה בנוגע למה שקורה בצרפת".

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, לא התייחסה להשפעות הבחירה במנהיג פרו אירופי לשיחות הברקזיט ושמרה על טון פייסני: "אנחנו מברכים את הנשיא הנבחר מקרון על הצלחתו. צרפת היא אחת מבנות בריתנו הקרובות ביותר, ואנחנו מצפים לעבוד עם הנשיא החדש במגוון רחב של נושאים בעלי חשיבות".
עמנואל מקרון ניצח הערב בבחירות בצרפת. לפי המדגמים הראשונים, הוא זכה ב-65% מהקולות, מול כ-35% ללה פן. מקרון בן ה-39 יהיה מנהיגה הצעיר ביותר של צרפת, מאז נפוליאון. עד לפני חמש שנים לא אמר שמו של מי שנחשב היום ל"ילד פלא" דבר לציבור הרחב, ומי שהיה אז בנקאי של משפחת רוטשילד לא היה מעורב בפוליטיקה הצרפתית. גם אחר-כך, כסגן המזכיר הכללי של נשיאות צרפת וכשר הכלכלה, הוא עשה דרך קצרה מאד ומסחררת עד שהקים את תנועתו "אן מארש" , הציג את מועמדותו כאיש "לא שמאל" ו"לא ימין", והפך לכוכב-על ול"גורו" שמשך להופעותיו עשרות אלפי צרפתים סקרנים מיואשים מן המצב ובכל זאת מקווים ל"מהפכה".