שימוע דרמטי שנערך הלילה (שלישי) בסנאט האמריקאי, העלה את הקשרים בין עוזריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין הקרמלין לכותרות שוב. סאלי ייטס, ששימשה כממלאת מקום התובעת הראשית בזמן כהונתו של הנשיא ברק אובמה, אך פוטרה על ידי טראמפ, סיפרה בשימוע שנערך בסנאט על קשריו של מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי שטראמפ מינה ונאלץ לפטר שלושה שבועות לאחר מכן, עם רוסיה.



הדיון בסנאט היה הפעם הראשונה בה ייטס התבטאה בנושא זה באופן פומבי. "ההיגיון אומר שאתה לא רוצה שהיועץ לביטחון לאומי יהיה בעמדה בה לרוסים תהיה נקודת לחץ עליו", אמרה ייטס, והוסיפה כי היא הזהירה את טראמפ 18 ימים לפני שפלין בסוף פוטר. במהלך הדיון חברי המפלגה הדמוקרטית ניסו לגרום לתובעת לשעבר להתייחס לקשרים בין הרוסים לטראמפ, בעוד מקביליהם מהמפלגה הרפובליקנית ניסו להתמקד דווקא בהדלפות מהחקירה, ואף להטיל בייטס דופי.



בנוסף לייטס, גם ראש סוכנויות המודיעין של ארה"ב לשעבר, ג'יימס קלפר, נחקר על ידי הסנאט, ובמהלך חקירתו חזר על עמדתו כי אין לו ראיות על קשרים בין מטה טראמפ לבין הרוסים, אך גם אמר כי אין בכוונתו להתייחס לנושא בפורום פתוח.



טראמפ: "התקשורת השקרנית הפסידה"


במהלך הדיון, חזר טראמפ על חשבון הטוויטר שלו ושם תקף את ייטס והתקשורת, בעוד הוא מדגיש את דבריו של קלפר. "ראש המודיעין אמר את מה שכולם יודעים, גם התקשורת השקרנית - אין ראיות לקשר בין רוסיה לטראמפ", אמר טראמפ והוסיף כי התובעת הראשית סאלי ייטס, אותה הוא פיטר "גרמה לתקשורת השקרנית להיות עצובה מאוד, היא לא אמרה שום דבר חדש".