פרשת המידע המסווג שמסר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לרוסים: הניו יורק טיימס מדווח היום (שני) כי אנשי הסייבר של ישראל חדרו לפני מספר חודשים לתא קטן של יצרני מטעני חבלה בסוריה. המידע שהועבר גרם לאמריקאים לדעת שהמחבלים מתכננים לייצר פצצות שיטעו את מכונות הרנטגן בכך שייראו בדיוק כמו מחשבים ניידים, מה שגרם להוצאת איסור על העלאת מחשבים ניידים למטוסים שהיו בדרכם ממדינות מוסלמיות לארצות הברית. 

על פי הדיווח, זהו המידע שהעביר הנשיא טראמפ לשר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב והשגריר בוושינגטון, סרגיי קיסליאק, בפגישתם בבית להבן בחודש שעבר. בישראל זעמו על הדלפת המידע, אולם הנשיא אמר כי לא הדליף, וגם אם כן, הדבר נתון לסמכותו. 

תחילת הפרשה בחודש מאי, אז דווח בכלי התקשורת בארצות הברית כי הנשיא העביר מידע מודיעיני מסווג שהגיע ממדינה אחרת לרוסים. לפי בכירים אמריקאים שצוטטו בעיתונות המובילה בארה"ב, המידע שמסר הנשיא האמריקאי ללברוב עשוי היה לחשוף את מקור המידע המודיעיני הרגיש ואף את שיטות הפעולה שלו. למעשה, בכירים אמריקאים מסרו כי בשל רגישות המידע הם בעצמם לא חלקו אותו עם שרים בממשלת טראמפ והוא לא הועבר לאף בעלת ברית אחרת של ארה"ב.

לאחר מכן דווח בניו יורק טיימס כי המקור למידע הוא ישראל וכי בירושלים הפצירו בממשל להיזהר בטיפול במידע. באתר באזפיד שוחחו עם שני אנשי מודיעין ישראלים, שאישרו שישראל שיתפה עם ארה"ב מידע לגבי מזימת טרור של דאעש להחדיר מטענים למחשבים ניידים ולהעלות אותם על מטוסים, תחת הסכם שיתוף המודיעין בין שתי המדינות. "יש לנו הסכם ייחודי עם ארצות הברית לגבי שיתוף מידע מודיעיני", אמר אחד מהם לבאזפיד, "אין לנו הסכם דומה עם אף מדינה אחרת".
 
לדברי אחד מאנשי המודיעין, בין וושינגטון לירושלים יש הבנה מיוחדת לגבי שיתוף הפעולה הביטחוני. "שיתוף המידע עם מדינות אחרות, ללא ידיעתנו זה התממשות הפחדים הגדולים ביותר שלנו". "חייב להיות אמון כדי שהסכם כזה יעבוד. לא אדבר בשם כל הממסד הביטחוני של ישראל, אבל אני לא הייתי בוטח במישהו שמשתף מידע מודיעיני בלי לתאם איתנו", אמר הגורם.
 
הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי הידע שטראמפ חשף היה כה מסווג, שהוא אפילו לא שותף עם  בעלות הברית הקרובות ביותר של ארצות הברית, המכונות בשם "חמש העיניים", בהן נכללות גם בריטניה וקנדה.