צבא ארצות הברית דיווח כי מטוס קרב אמריקאי הפיל הלילה (שני) מטוס של חיל האוויר הסורי שהפציץ לוחמים של "הכוחות הסורים הדמוקרטים", סמוך לעיר א-רקה. על פי הדיווח, המטוס הסורי תקף מטרות סמוך ללוחמי הארגון אשר נתמך על ידי הכוחות האמריקאים באזור העיירה טבקא, והפעולה האמריקאית באה "כפעולת הגנה עצמית קולקטיבית של שותפים לקואליציה".



צבא סוריה אימת את הדיווח כי מטוס קרב מכוחותיו הופל על ידי הקואליציה בהובלה אמריקאית, אך טען כי המטוס הסורי שהופל עסק בהפצצת כוחות של דאעש במחוז א-רקה. 



"נעניש את הכלבים מדאעש ושולחיהם"



מוקדם יותר, משמרות המהפכה האיראניות פתחו במתקפת טילי קרקע-קרקע נדירה ממערב איראן למזרח סוריה, במטרה להגיע לבסיסים של קבוצות טרור האחראיות לפיגוע בטהרן לפני כשבוע וחצי, כך דיווחה סוכנות הידיעות "תנזים". "השפיכה של דם טהור לא תישאר ללא מענה", מסרו משמרות המהפכה בהצהרה.



בהודעה שהתפרסמה באתר משמרות המהפכה נאמר כי תקיפת הטילים בוצעה בתגובה למתקפת הטרור שאירעה בשביעי לחודש, בה פעילי דאעש חמושים ברובים ומטענים תקפו את בניין הפרלמנט בטהרן ואת אחוזת הקבר של האייתוללה חומייני, ובה נהרגו 17 אזרחי המדינה. גם רמטכ"ל צבא איראן, הגנרל עטאללה סאלחי התייחס לתקיפה והבטיח כי איראן תלמד את כוחות דאעש לקח.



"דאעש הוא כלב תוקפני ואיראן תלמד אותו ואת אדוניו לקח" אמר סלאחי, והוסיף כי "אין סכנה המאיימת על גבול המערבי של המדינה, במיוחד כאשר כוחות מתוגברים מוצבים באזור הגבול עם סוריה". הוא הוסיף כי הכוחות האיראנים אינם רק במצב של מגננה, אלא גם במתקפה, וכי כוחות קומנדו איראנים פועלים באזור



איראן תוקפת בסוריה
איראן תוקפת בסוריה