נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, תקף היום (רביעי) בחריפות את התנהלותה של סין לנוכח המשבר בקוריאה הצפונית. טראמפ צייץ כי המסחר בין שתי המדינות גדל ב-40% ברבעון הראשון. ככה זה נראה כשסין עובדת איתנו. אבל היינו חייבים לנסות".  


עוד טען הנשיא האמריקאי, כי "ארצות הברית חתמה על כמה מהסכמי הסחר הגרועים  בהיסטוריה של העולם. למה שנמשיך בהם עם מדינות של עוזרות לנו?". 


דבריו של טראמפ באים על רקע החבירה שלה ושל רוסיה כדי למנוע פעולה צבאית נגד פיונגיאנג. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר היום במסיבת עיתונאים כי שתי המדינות מתנגדות לכל ניסיון לפתור את המסבר בחצי האי הקוריאני באמצעות כוח או על ידי חניקת קוריאה הצפונית מבחינה כלכלית. לדברי השר, "המשימה לפרז את חצי האי לא יכולה ואסור שתהיה כמסווה לשינוי המשטר בפיונגיאנג. זאת העמדה המשותפת שלנו".

ניסוי בטיל בליסטי של קוריאה הצפונית



הדברים של לברוב באים בהמשך לסיכום בין מוסקבה לבייג'ינג, לפיו כדי להפחית את המתיחות בחצי האי הקוריאני, בהקפאת תוכניות הגרעין והטילים של קוריאה הצפונית, אבל גם את התרגילים הצבאיים של ארצות הברית וקוריאה הדרומית.



המתיחות באזור גברה לאחר שאתמול שיגר משטרו של קים ג'ונג און טיל בליסטי בין-יבשתי בניסוי שהוגדר כמוצלח. בתגובה קיימו הלילה ארצות הברית וקוריאה הדרומית תרגיל צבאי גדול, "על מנת להראות את יכולת הירי המדויק שלנו", אמרה דוברת הפנטגון, דנה ווייט, בהצהרה. מצבא ארצות הברית נמסר כי התרגיל בוצע בתגובה לפעולות "הפוגעות ביציבות והלא חוקיות" של פיוניאנג".