לאחר שקוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי בין יבשתי חדש, שנחת במים הטריטוריאליים של יפן, אמרו בכירים בפנטגון היום (רביעי) כי "ארצות הברית מעולם לא ראתה טיל מסוג כזה". הגורמים האמריקאים הוסיפו כי "מדינות המערב מתקשות להעריך את האיום הנשקף מצד כלי הנשק החדש, שעלול אף לפגוע באלסקה".



ניסוי בטיל בליסטי של קוריאה הצפונית

כזכור, המדינה המבודדת בעולם השיקה אתמול טיל בליסטי חדש לטווח ארוך, שאותו שיגרה משדה התעופה פנגיון, הממוקם בשטחה המערבי של המדינה. בפיונגיאנג הודיעו כי מדובר בשיגור מוצלח של טיל בליסטי בין יבשתי שנעשה בהוראת מנהיג המדינה קים ג'ונג און.



מלבד זאת, ממשלתו של ג'ונג און הודיעה כי הטיל ששוגר מסוגל לשאת ראש נפץ גדול, מה שגרם לוושינגטון לקרוא לעולם לפעול נגדה. בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה, KCNA, דווח כי המנהיג אף אמר שהניסוי משלים את היכולות האסטרטגיות של הנשק שלה, שכוללות כעץ פצצות אטום ומימן וטילים בליסטיים בין-יבשתיים. לצד ההצהרה, פורסם סרטון של הניסוי במדינה.  



לפי גורמי ביטחון בארצות הברית, שיגור הטיל היה תחת מעקב של כוחות הביטחון האמריקאים במשך כ-37 דקות, זאת עד שנפל בשטח הים של יפן לאחר שעבר מרחק של 930 קילומטר מרגע שנורה. "לפי ההערכה, שיגור הטילים מקוריאה הצפונית לא מהווה איום על צפון אמריקה", נאמר בהודעה של פיקוד הגנת החלל הצפון אמריקאי. 



הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ התייחס לשיגור בציוץ שהעלה בחשבון הטוויטר הרשמי שלו מספר שעות לאחר השיגור, בו כתב כי "קשה להאמין שקוריאה הדרומית ויפן ישלימו עם פעולות כמו אלו לאורך זמן". הוא הוסיף כי "אולי סין תבצע צעד משמעותי ותסיים את השטות הזו אחת ולתמיד". מהבית הלבן לא נמסרה תגובה רשמית מיידית לאחר שיגור הטיל.


מזכיר המדינה האמריקאי, רקס טילרסון, הוסיף כי הניסוי, שבוצע ערב יום העצמאות של ארצות הברית, מייצג "הסלמה חדשה באיום מפיונגיאנג" על ארצות הברית ובעלות בריתה, ונשבע לנקוט צעדים משמעותיים יותר נגדה.