הפסקת האש בדרום סוריה שהושגה בתיאום עם ארצות-הברית ורוסיה נכנסה היום (ראשון) לתוקף. מדובר בניסיון נוסף של גורמים בינלאומיים להשיג הפוגה במלחמת האזרחים העקובה מדם שנמשכת במדינה מזה שש השנים. ארצות הברית, רוסיה וירדן הגיעו להסכם ביום שישי האחרון.


 
כזכור, הפסקת האש הושגה בסיום פגישתם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בסוף השבוע האחרון במהלך ועידת ה-G-20. שני המנהיגים קיימו במהלכה את פגישת העבודה הראשונה שלהם, שנמשכה יותר משעתיים, למרות שהיתה אמורה להימשך 45 דקות בלבד. לשיחה, שנערכה בהמבורג שבגרמניה תחת קורתה של ועידת ה-G-20, הצטרף מהצד האמריקאי רק מזכיר המדינה רקס טילרסון. 
 
שר החוץ האמריקאי רקס טילרסון אמר בסוף הפגישה כי "לרוב, לוושינגטון ומוסקבה יש מטרות 'זהות' בסוריה". לדבריו, זו היתה ההוכחה לכך שארצות הברית וסוריה יכולות לעבוד ביחד בסוריה. "היה לנו דיון ארוך על נושאים נוספים הקשורים לסוריה", הוסיף, "אנחנו יכולים לעבוד ביחד כדי ליצור הסכם שימנע הסלמה באזורים נוספים במדינה".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה על הסיכום על הפסקת אש בסוריה, אליו הגיעו דונלד טראמפ וולדימיר פוטין. לדברי נתניהו, "ישראל תברך על הפסקת אש אמיתית בסוריה, אבל אסור שהפסקת אש זו תאפשר את התבססותן הצבאית של איראן וגרורותיה, בסוריה בכלל ובדרום סוריה בפרט. בשבוע שעבר שוחחתי בנדון שיחות מעמיקות עם מזכיר המדינה טילרסון ועם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. שניהם אמרו לי שהם מבינים את עמדותיה של ישראל ושהם יתחשבו בדרישותינו". 
 
עוד אמר ראש הממשלה, כי "אנחנו מצדנו נמשיך לעקוב אחר המתרחש מעבר לגבולותינו, תוך עמידה איתנה על הקווים האדומים שלנו - מניעת התעצמות חיזבאללה דרך סוריה, בדגש על הצטיידות בנשק מדויק, מניעת התבססות קרקעית של חיזבאללה ליד גבולנו, או התבססות של כוחות איראניים, ומניעת התבססות צבאית איראנית בסוריה כולה".