קוריאה הצפונית הצליחה למזער ראשי נפץ גרעיניים שיכולים להיכנס לטילים, ובכך חצתה סף חשוב בדרך להיותה מעצמה גרעינית, כך אומרים גורמי מודיעין בארצות הברית בהערכת מצב שהושלמה בחודש שעבר, על פי דיווח בוושינגטון פוסט. 
ההערכה של סוכנות המודיעין הצבאי האמריקאית מצטרפת לניתוח נוסף שבוצע בקהילת המודיעין האמריקאית, לפיו מספר פצצות האטום בשרות המדינה הקומוניסטית גדול ממה שחשבו בתחילה ועומד על 60 ראשי נפץ. עם זאת, צריך לומר כי מומחים אחרים טוענים כי המספר נמוך בהרבה. 
הממצאים החדשים צפויים להגביר את החשש במערב מהתעצמות הצבא הצפון קוריאני, שנראה כי היא מהירה הרבה יותר ממה שמומחים רבים שיערו. עם זאת, עדיין לא ברור האם המשטר המבודד ביצע ניסויים במתקן הממוזער, ואם כן האם הם הצליחו, אולם בקוריאה הצפונית טענו בשנה שעברה כי אכן ביצעו ניסוי כזה. לעומת זאת, מומחים מציינים כי לא מדובר במידע מפתיע. כבר במרץ אשתקד פרסמה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית צילומים של קים ג'ונג-און עם מדענים ליד ראש קרב גרעיני. "ראשי הקרב הגרעיניים הותאמו לטילים הבליסטיים באמצעות ההקטנה שלהם", צוטט קים. 

 
גם בכתבה שפורסמה במעריב סופהשבוע במרץ האחרון ציין טל ענבר, ראש המרכז לחקר החלל במכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל ואחד המנתחים המובילים בתחום היכולות של טילים בליסטיים בקוריאה הצפונית ובאיראן, כי הצפון קוריאנים כבר התאימו את ראשי הקרב לטילים הבליסטיים וכי יש לכך גם משמעות מבחינת האיום האיראני. "השיהאב באיראן והנודונג הצפון קוריאני פותחו בשביל נשק גרעיני והפצצה פותחה לפי הממדים הידועים של ראש הקרב", אמר. "הקשרים בין המדינות ידועים וזה אומר שביום פקודה, יגיע מישהו מאיראן לקוריאה הצפונית עם מזוודת כסף ויחזור עם פצצה שמתאימה בדיוק בגודל". 
גורמים בארצות הברית העריכו בחודש שעבר שפיונגיאנג מתקדמת במהירות גבוהה יותר ממה שחשבו עד כה בבניית טיל בליסטי בין-יבשתי המסוגל לפגוע בערים אמריקאיות. 

בשבת הטילה מועצת הביטחון של האו"ם סנקציות נוספות על קוריאה הצפונית בעקבות שני ניסויי הטילים הבין-יבשתיים שקיימה ביולי האחרון. הסנקציות עשויות לחתוך בשליש את הייצוא השנתי של המדינה המבודדת, שעומד כיום על כשלושה מיליארד דולרים בשנה. יומיים אח"כ הגיב משטרו של קים ג'ונג און ואמר כי "ארצות הברית טועה טעות חמורה אם היא מאמינה כי מדינתה מוגנת מעבר לים", וגורמים במשטר הוסיפו כי המדינה "תנקוט בפעולה צודקת". את ההצהרה התוקפנית שיגרה הממשלה הצפון קוריאנית בהמשך לעמדה שלה לא לזנוח את תוכנית הגרעין כל עוד ארצות הברית תמשיך עם המדיניות התוקפנית כלפיה לטענתה. הצפון קוריאנים לא פירטו באיזה פעולות יינקטו.