שר ההגנה האמריקאי ג'יימס מאטיס הזהיר היום (רביעי) את המשטר של קוריאה הצפונית מפעולות שיובילו להשמדתו. "קוריאה הצפונית חייבת להפסיק לבודד את עצמה ולוותר על שאיפתה לנשק הגרעיני. קוריאה הצפונית חייבת להפסיק לשקול כל פעולה שעלולה להוביל לסוף משטרה ולהשמדת עמה", אמר מאטיס.



מאטיס הוסיף כי "פעולות המשטר הצפון קוריאני לא יצליחו להשתוות לשלנו והיא תפסיד בכל מירוץ חימוש או עימות שהיא תיזום". שר ההגנה האמריקאי אמר עוד כי בעוד מחלקת המדינה האמריקאית מובילה מאמץ דיפלומטי לפתרון המשבר, לארה"ב ובעלות בריתה יש את "היכולות ההתקפיות וההגנתיות המדויקות והאיתנות ביותר עלי אדמות".



שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. צילום: רויטרס
שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. צילום: רויטרס



כזכור, קוריאה הצפונית הודיעה הלילה כי נבחנת אפשרות תקיפה של האי גואם, באוקיינוס השקט, הנמצא תחת טריטוריה אמריקאית. דובר מפלגת השלטון במדינה המסוגרת אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית KCNA כי "התקיפה מוכנה להתבצע ברגע שהשליט קים ג'ונג און יורה על כך".



הנשיא טראמפ הכריז אתמול כי האיומים של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, "ייענו באש וזעם שלא נראו מעולם", ועל רקע הדיווח על כך שהמדינה המבודדת בעולם הצליחה למזער ראשי נפץ גרעיניים, טען היום מנהיג העולם החופשי כי "ארסנל הנשק הגרעיני של ארה"ב חזק ועוצמתי מאי פעם". 

"הפקודה הראשונה שלי כנשיא הייתה לשפץ ולחדש את מאגר הנשק הגרעיני שלנו, ועכשיו הוא חזק ועוצמתי יותר מאי פעם", כתב הנשיא בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו. עם זאת, הוא הוסיף כי הוא "מקווה שלא נצטרך להשתמש בכוח הזה, אך לעולם לא תהיה תקופה שבה לא נהיה האומה החזקה ביותר בעולם!".