ניצחון או התקפלות?צבא לבנון הודיע הבוקר (ראשון) כי בכוונתו להפסיק את המתקפה שהוא מקיים נגד כוחות דאעש בגזרת בעל בק, בצפון מזרח המדינה החל מהבוקר, וזאת כדי לקיים משא ומתן עם הארגון. גם צבאות סוריה וחיזבאללה, שקיימו מתקפה דומה בעורף כוחותיו של ארגון הטרור באזור הצטרפו להפסקת האש.



מצבא לבנון נמסר כי הפסקת האש אמורה להיות "השלב האחרון במסגרת משא ומתן על גורלם של תשעה לוחמי הצבא שנפלו בשבי ארגון הטרור". אם זאת, גורם בצבא לבנון טען כי מטרת המשא ומתן, מעבר להשבת החיילים, היא פינוי לוחמי דאעש מהאזור. גם בארגון חיזבאללה דיווחו על הפסקת האש ואמרו כי היא בוצעה בהסכמת הצדדים מתוך מטרה "לסיים את הקרב מול דאעש במערב קלמון".



למרות המתקפה המשולבת והכרזת הצדדים על הפסקת אש, הכחיש עד כה צבא לבנון כי הוא מתאם את פעילות הצבאית עם צבא סוריה או עם ארגון חיזבאללה. במהלך המתקפה גם צבא לבנון וגם חיזבאללה דיווחו על התקדמות במערכה בצפון מזרח המדינה. 



רק לפני יומיים התייחס מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, למאמצים להשיג הפסקת אש, ואמר כי הוא "חותר להסכם עם דאעש". לדבריו, "כוחות חיזבאללה צרים אחרי דאעש בשטח נרחב של 60 ק"מ בגבול לבנון-סוריה", והוסיף כי יותר מ־100 קילומטרים שהיו בשליטת דאעש נכבשו מחדש על ידי אנשיו ושוחררו, כאשר לטענתו, רק 20 קילומטרים נותרו בשליטת המדינה האסלאמית.