"אבו באכר אל בגדאדי ככל הנראה נמצא במקום מסוים בעמק נהר הפרת", כך אמר אתמול לאמצעי התקשורת, הגנרל האמריקאי המפקד על כוחות הקואליציה הנלחמים בדאעש, סטיב טווסנד והדגיש כי מנהיג ארגון המדינה האסלאמית חי באזור הגבול בין סוריה לעיראק. טווסנד ציין כי "ישנן אינדיקציות מודיעיניות מסוימות שמנהיג דאעש עדיין חי".
הגנרל הוסיף כי הוא לא ראה כל ראיה מהימנה שמעידה על מותו של אל בגדאדי. "אם הוא חי במקום מסוים, אנחנו מחפשים אחריו בכל יום", אמר טווסנד, שצפוי לסיים את תפקידו בקרוב, "וכשנמצא אותו, אני חושב שכנראה נרצה לחסלו במקום לנסות לתפוס אותו בשבי".

כזכור, משרד ההגנה הרוסי טען בחודש יוני האחרון כי מנהיג דאעש חוסל בתקיפה אווירית. בהודעה שהוציאו פורסם כי "התקיפה האווירית כוונה לפגישה שערכו כ-30 מבכירי הארגון עם כ-300 לוחמים, ואל בגדאדי היה נוכח בה. בהודעה נאמר כי "לפי מידע שנבדק בשלב זה בערוצים רבים, מנהיג ארגון דאעש, אברהים אבו בכר אל בגדאדי היה נוכח בפגישה ונהרג במהלך ההתקפה האווירית".

לאחר מכן, הבהיר כי סגן שר החוץ הרוסי כי אין באפשרותו לאשר חד משמעית כי מנהיג הארגון אכן נהרג בתקיפה אווירית. גם גורמים אמריקאים וישראלים הטילו ספק בדיווחים לאחר פרסומם.