נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר הערב (שבת) העלה באחוז ההשתתפות של הממשל הפדרלי בטיפול בנזקי אסונות טבע, וזאת לאחר הנזקים הכבדים שגרמה הסופה הטרופית "הארווי" במדינת טקסס. את ההחלטה קיבל טראמפ בעודו מבקר ביוסטון, העיר הגדולה בטקסס והרביעית בגודלה בארה"ב.



זהו הביקור השני של טראמפ בזירת האסון, כאשר הוא נפגש עם קורבנות הסופה הקטלנית שהרגה מעל ל-40 בני אדם ואילצה מיליון נוספים לפנות את בתיהם. אחרי הביקור הראשון נמתחה על הנשיא ביקורת לאחר שלא פגש בניצולים וקורבנות.




טראמפ מבקר תושבים בטקסס, היום. צילום: רויטרס
טראמפ מבקר תושבים בטקסס, היום. צילום: רויטרס



בנוסף לכך, הזהיר מרכז ההוריקנים הלאומי בארצות הברית מפני היווצרות של סופה חדשה, הוריקן אירמה, באוקיינוס האטלנטי, שמהווה סכנה חמורה לאיים הקריביים, וייתכן שגם לארצות הברית עצמה, והיא צפוייה להגיע לאזור האיים בסוף השבוע הבא. "אירמה הפכה להוריקן מרשים", נאמר בהודעת המרכז, שפירט כי היא מהירותה התעצמה ב-יותר מ-90 קמ"ש בכמה ימים, כרגע אירמה מוגדרת כהוריקן רמה 3.



עם זאת, שחרר המרכז גם חדשות טובות, והודיע כי סופת "הארווי" הפכה מסופה טרופית לשקע ברומטרי. על פי הודעת המרכז, אין חשש לגשמים כבדים באזור גלווסטון ויוסטון, אך "עדיין קיים חשש לשיטפונות מסכני חיים באזור יוסטון, פורט ארתור ובאזורים בדרום-מערב לואיזיאנה בשאר השבוע".