תושב מיאמי אמר היום (שבת) בראיון בגלי צה"ל כי "כיום כמעט ואין אנשים ברחובות כי הרוב התפנו". הוא ציין כי הוא ומשפחתו מוגנים מהשלכות הסופה, שכן בביתם ישנו ממ"ד. "אנחנו מתגוררים בקומה רביעית, גובה של כ-20 מטרים, והגלים צפויים להגיע לגובה של כ-10 מטרים". לדברי הישראלי לשעבר, הפחד הגדול שלהם הוא "שהגלים הגבוהים יכסו את התעלה שמחברת אותם אל החוף, לכן הצטיידנו במזון לשבועיים".
הוריקן "אירמה"
הוא טען כי "האנשים שנמצאים בסכנה הם אלה שגרים בבתים חד קומתיים עם גגות לא מחוזקים טוב או מיושנים. גג כזה יכול לעוף מהרוח". התושב הוסיף: "הצפות של מים גם מלמטה מהאוקיינוס וגם מלחמעלה עם גשמים של 30-40 סנטימטרים יכולים לפגוע בגג". 

בתוך כך, ברשת CNN דווח כי ההוריקן נחלש מדרגה 4 לדרגה 3. עם זאת, מסתמן כי הסופה תתחזק עם פגיעתה בשטח. מושל פלורידה ריק סקוט אמר כי "הסופה "אירמה כבר כאן וכעת היא מכה במדינתנו", הוא הוסיף כי 25,000 אנשים כבר נותקו מצריכת החשמל.



נזקי הסופה אירמה. צילום: רויטרס



בשעות הבוקר המוקדמות, הוריקן "אירמה" חלף מעל קובה, שכמיליון בני אדם פונו ממנה, ובאיי הבאהמה. עוד נמסר כי הרוחות בעין הסערה מגיעות למהירות מירבית של 215 קילומטרים בשעה, וכי הן צפוייות להתגבר. עד כה, הסופה גרמה למותם של 22 בני אדם באיים הקריביים, ולהרס רב באזור.

 
במקביל, הוריקן "קטיה", שמוגדר ברמת סיכון 1, פגע ליד העיר טקולוטלה שבמקסיקו. כמו כן, מספר ההרוגים, כתוצאה מרעידת האדמה בעוצמה 8.1 שהתרחשה במדינה, עלה הבוקר ל-61. בתוך כך, לקראת הגעתה של הסופה לפלורידה, כ-5.6 מיליון מתושביה - יותר מרבע מאוכלוסיית המדינה - נדרשו להתפנות מבתיהם. כמו כן, לפחות 540 אלף בני אדם בחלקים שונים בג'ורג'יה נתבקשו אף הם לנטוש את מקום מגוריהם. 

פינוי המוני של תושבי פלורידה. צילום: רויטרס
 
"זו סערה שתהרוג אותך אם תעמוד בדרכה", אמר דניס פלטגן, דובר מרכז ההוריקן הלאומי של ארה"ב. הוא הסביר גם כי הסערה צפויה להשתולל באזור נרחב. טום בוסרט, היועץ לביטחון פנים של ארה"ב, קרא לתושבים: "בבקשה הקשיבו לרשויות המקומיות. אתם צריכים לפנות את עצמכם מהדרום צפונה". 

ראש סוכנות החירום האמריקאית: "אספקת החשמל במדינה תיפול בעקבות הפגיעה"

ראש סוכנות החירום של ארצות הברית (FEMA), וויליאם לונג, הזהיר היום (שישי) כי הוריקן "אירמה" יהרוס את ארצות הברית. הסופה עושה כעת את דרכה לפלורידה, אם כי היא נחלשה מעט וכעת מוגדרת בסופה בקטגוריה 4. הוא הוסיף כי אספקת החשמל במדינת פלורידה תיפול למשך מספר ימים לאחר פגיעת הסופה. 

ההוריקן "אירמה" מהווה איום גדול יותר לאספקת החשמל בפלורידה מאשר ההוריקן "הארווי" בטקסס מפני שהוא מכה ברוחות במהירות של 320 קמ"ש שעלולות להפיל עמודי חשמל, לסגור כורים גרעיניים ולהשאיר מיליוני בתים ובתי עסק ללא חשמל במשך שבועות. "אירמה" הוא ההוריקן החזק ביותר בהיסטוריה שהיכה באוקיינוס האטלנטי, בעוד שהנזק מ"הארווי" נבע בעיקר מכמויות גשם עצומות שהוריד.