מנהיג ארגון חמאס איסמעיל הנייה הגיע היום (שבת) לביקור במצרים. בביקורו הראשון במדינה, הנייה הגיע דרך מעבר רפיח על מנת להיפגש עם בכירים בקהיר יחד עם בכירים נוספים בארגון על מנת לדבר על דרכים להקל על תושבי רצועת עזה ועל דרכי פיוס בין ארגון הפת"ח וחמאס. הוא צפוי להמשיך לביקורים בטורקיה ובקטאר.
הנייה הוא מנהיג חמאס הראשון שנבחר מתוך רצועת עזה. הוא נולד במחנה הפליטים שאטי ב-23 במאי 1963. הוריו הגיעו מאשקלון עם הקמת המדינה. ב-1987 הוא סיים את לימודיו בתואר ראשון בספרות ערבית באוניברסיטה אסלאמית ברצועה. הנייה החל להיות פעיל בהתארגנות האסלאמית, הזרוע של האחים המוסלמים בקרב האוניברסיטאות, שהביאה לאחר מכן להקמת ארגון חמאס. הנייה נכלא על ידי ישראל ב-1989 בגלל מעורבותו בארגון, וסולק לשלוש שנים ללבנון.
בשנת 1997 הוא כיהן כראש לשכת שיח' אחמד יאסין, המנהיג הרוחני של ארגון חמאס. בדצמבר 2005 הוא עמד בראש רשימת הארגון לפרלמנט ואף זכה ברוב בבחירות שהתקיימו ב-2006.  ב-16 בפברואר 2006 הוא היה מועמד חמאס לתפקיד ראש הממשלה הפלסטיני וארבעה ימים ולאחר מכן זכה בתפקיד. ביוני 2006 איימה ממשלת ישראל להתנקש בחייו אם לא ישוחרר החייל גלעד שליט שנפל בשבי החמאס. 

ב-14 ביוני 2007 פוטר הנייה מתפקידו כראש ממשלה על ידי ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן אך הנייה סירב לקבל על עצמו את ההחלטה וכינה אותה בלתי חוקתית. הוא הצהיר בזמנו כי "ממשלתי תמשיך לנהל את העניינים ולקחת את האחריות הלאומית כלפי העם הפלסטיני".  על פי הפרסומים הנייה היה אחד המובילים בניסיונות להגיע לפיוס פנים פלסטיני עם אש"ף ואף הביע את רצונו לוותר על תפקיד ראש הממשלה במסגרת הפיוס הכולל. ב-2 ביוני 2014 הוא ויתר על התפקיד לטובת ראש הממשלה בהסכמה - רמי חמדאללה.