הכוננות בפלורידה בשיאה, בעוד "אירמה", ההוריקן החזק ביותר שנמדד באזור האוקיינוס האטלנטי, מתקרב בשעות אלה הבוקר (ראשון) אל חופי המדינה, וזרועותיה הראשונות אף החלו לפגוע באיים הדרומיים שלה. נשיא ארצות הברית ומושל פלורידה ריק סקוט קראו לתושבים שנמצאים באזור הפגיעה להיכנס למקלטים בהקדם והזהירו: "לא נותרו שעות רבות עד הפגיעה". במהלך שעות הבוקר נוצרו סופות טורנדו באזור מערב פלורידה, זאת בעוד ש"אירמה" שבה להיות מוגדרת כסופה ברמת סיכון 4, בדרכה מערבה לאזור מפרץ מקסיקו, כשבאזור נרשמות רוחות במהירות 200 קמ"ש..
הוריקן אירמה מכה בקובה
8:49: מדיווח בערוץ CNN עולה כי הסופה מתקרבת במהירות לכיוון חופי פלורידה, ועוצמתה צפויה לעלות בשעות הקרובות.
7:35: סופת ההוריקן אירמה שינתה את מסלולה והחלה לנוע מערבה במהלך השעה האחרונה. עין הסערה נמצא במרחק של כ-90 קילומטר (ק"מ) מפלורידה.


הפינוי ההמוני מפלורידה. צילום: רויטרס
הפינוי ההמוני מפלורידה. צילום: רויטרס
4:59: סופת ההוריקן "אירמה" גרמה להיווצרות סופת טורנדו בדרום מערב פלורידה. השירות המטאורולוגי במיאמי צייץ בטוויטר כי טורנדו פגע בעיירה פורט לודרדייל. לא ברור מה מידת הנזק שנגרם כתוצאה מהטורנדו. 

3:53:  נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו על ההוריקן "אירמה" וקרא לתושבי פלורידה להישמע להוראותיו של מושל המדינה ריק סקוט. טראמפ כלל בציוץ ציטוט של סקוט בו נאמר: "אם אתם נמצאים באזור הפינוי, עליכם להגיע למקלט...לא נותרו שעות רבות".
3:12: סופת ההוריקן "אירמה" החלה להכות במדינת פלורידה שבארה"ב. לפי ההערכות, עין הסופה תכה בדרום מערב פלורידה, באיים שסמוכים להם ובמפרץ טמפה.  
2:06: מושל פלורידה ריק סקוט קרא לתושבי מדינתו "לעשות את הדבר הנכון עבור משפחותיכם" ולהתפנות מבתיהם בעקבות הוריקן "אירמה". הוא התריע כי "לב הסופה מתקרב אלינו במהירות". סקוט הוסיף במהלך תדריך שערך כי הסופה היא "בבירור מצב מסכן חיים".


בתוך כך, בגני החיות ברחבי פלורידה מתכוננים לפגיעת הסופה, ומעבירים חלק מהחיות למקום מבטחים. "אנחנו מקווים שהגנרטורים שלנו ימשיכו לפעול כרגיל, כדי שמערכות החמצן באקווריומים ימשיכו לפעול", סיפר דובר גן החיות במיאמי, "אם הם יפסיקו לעבוד - בעלי החיים ימותו". צוות גן החיות לא פינה את החיות הגדולות, כמו אריות, פילים וקופים מפני שהמתחם שלהם מחוזק ומוגן, כלקחי פגיעת הוריקן אנדרו בשנת 1992.



החיות הקטנות והשבריריות יותר, כמו הפלמינגו, הועברו למתחמים ממוגנים העשויים מבטון. "הלחץ משפיע על החיות לרגע", הסביר, "אבל אנחנו עושים זאת כדי למנוע את חזרת המצב שהיה אחרי הוריקן אנדרו, שבו הפלמינגו מצאו את עצמם צפופים בחדר השירותים". בנוסף, חמישה דולפינים מאחד מהפארקים הועברו למקום אחר עד שהרוחות יירגעו.





משלחת משותפת לארגוני החירום ההתנדבותיים בישראל יצאה הלילה לסייע לקהילה היהודית במיאמי, זאת בעקבות הפגיעה הצפויה של ההוריקן "אירמה" במדינת פלורידה. המשלחת מורכבת ממתנדבי יחידות החילוץ ומתנדבי איחוד הצלה. בארגון איחוד הצלה מסרו כי משימת חברי המשלחת היא לשמש צוות חוסן קהילתי. המתנדבים יסייעו בתגובה ראשונית לאסון הטבע ויטפלו בהשלכותיו בהיבטים הקהילתיים.



בתוך כך, ברשת CNN דווח כי ההוריקן נחלש מדרגה 4 לדרגה 3. עם זאת, מסתמן כי הסופה תתחזק עם פגיעתה בשטח. מושל פלורידה ריק סקוט אמר כי "הסופה "אירמה כבר כאן וכעת היא מכה במדינתנו", הוא הוסיף כי 25,000 אנשים כבר נותקו מצריכת החשמל.



בשעות הבוקר המוקדמות, הוריקן "אירמה" חלף מעל קובה, שכמיליון בני אדם פונו ממנה, ובאיי הבאהמה. עוד נמסר כי הרוחות בעין הסערה מגיעות למהירות מירבית של 215 קילומטרים בשעה, וכי הן צפוייות להתגבר. עד כה, הסופה גרמה למותם של 22 בני אדם באיים הקריביים, ולהרס רב באזור.