מנהיג חמאס איסמעיל הנייה הודיע היום (שלישי) כי שלטון חמאס ברצועת עזה הסתיים, וארגונו נכון לקבל את ממשלתו של ראמי אלחמדללה, רה"מ של הרשות, שתעשה את המוטל עליה עד לבחירות לנשיאות ולפרלמנט.



במסיבת עיתונאים במעבר רפיח, כשלצידו בכירי חמאס יחיא סנוואר וחליל אל-חיה, הוסיף הנייה, כי "ההחלטה שלנו לפרק את הוועדה המנהלית ברצועת עזה כדי לאפשר את כניסתה של ממשלת הפיוס הלאומי היא החלטה נכונה". מנהיג חמאס הוסיף, כי שבוע לאחר שממשלת רמאללה תקח אחריות, תיערך פגישה בין פתח וחמאס בקהיר.



הנייה הדגיש, כי ממשלת הצללים בעזה לא פועלת יותר. הוא סיפר, כי הביקור של משלחת חמאס בקהיר היה מוצלח, ובין היתר נדונו היחסים בין מצרים לחמאס, כולל הסוגיה הביטחונית. "חמאס הדגיש את מחויבותו לשמור על הביטחון הלאומי הערבי", אמר הנייה. מנהיג חמאס ציין כי גם המצב ההומניטרי בעזה נדון בין הצדדים. "אני תקווה שהמצב של תושבי הרצועה ישתפר לאחר ביקור זה", אמר הנייה.



מנהיגי חמאס יחיא סנוואר ואיסמעיל הנייה ברפיח. צילום:רויטרס



בתוך כך, משלחת בראשות מוסא אבו מרזוק, סגן מנהיג חמאס, ביקרה במוסקבה ונועדה עם בכירים במשרד החוץ הרוסי. על פי הדיווח, המשלחת עדכנה את הרוסים בהתפתחות מאמצי הפיוס עם פתח, בתיווך המצרים, כולל ויתור הארגון על ממשלת הצללים ברצועת עזה, למען הפיוס.



כזכור, ראש משלחת תנועת פתח לשיחות קהיר, עזאם אל-אחמד, בירך על הודעת חמאס שפורסמה ביום ראשון, לפיה הארגון "מעוניין בקיום בחירות כלליות ודיאלוג עם פתח", ואמר כי התקיימו פגישות בין משלחת פתח לראש המודיעין המצרי, שהציג את ההסכמות שהשיג מול חמאס - פירוק ממשלת הצללים והודעה על בחירות לנשיאות ולפרלמנט הפלסטיני.



בשיחה עם סוכנות הידיעות "וופא" אמר אל-אחמד, כי היו פגישות מרתוניות בין משלחת פתח הנמצאת בקהיר, שבמצרים, לבין ראש המודיעין המצרי השר חאלד פאוזי, במהלכן הוצגו המאמצים הממושכים של מצרים עם משלחת חמאס, מה שהביא את הארגון להודיע על החלטתו היום. 



הבכיר בפתח הוסיף, כי תתקיים פגישה בין פתח לחמאס, ובעקבותיה פגישה עם כל הפלגים הפלסטינים החתומים על הסכם הפיוס מהחמישה במאי 2011, כדי להתחיל בצעדים מעשיים ליישום ההסכם. "הדבר יביא לחיזוק האחדות הפלסטינית", הדגיש אל-אחמד וציין כי בימים הקרובים תחל ממשלת ההסכמה הלאומית בראשות ראמי אלחמדללה את עבודתה ברצועת עזה, "כמו שהיא עושה כיום בגדה המערבית, ותמשיך את המאמצים להקלה על הסבל של הרצועה, כולל הפסקת המצור".