בעקבות חילופי המהלומות המילוליות בין מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לבין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, התייחס הבוקר (ראשון) קונסול ישראל בניו יורק לשעבר, אלון פנקס, להסלמה שעלולה להוביל לפעולה לא צפויה מצד קוריאה הצפונית: "ישנה הסלמה רטורית שהסכנה הגדולה שטמונה בה היא דימוי לא נכון ופרשנות לא נכונה של כוונות הצד השני, מה שעלול להוביל לפעולה" .

לדברי פנקס, "ההצהרות של טראמפ עלולות להביא פיצוץ, ובלי שאף אחד התכוון תהיה מלחמה שעלולה לעלות במותם של 1.5 מיליון אנשים. נראה ששני הצדדים טיפסו על עץ גבוה שרק סין יכולה להוריד אותם ממנו, אך היא לא רצה למלא את התפקיד". 

טראמפ וקים. מה יהיה הצעד הבא? צילום: רויטרס
טראמפ וקים. מה יהיה הצעד הבא? צילום: רויטרס
פנקס הסביר ממה חושש טראמפ ומה החשש הזה יכול לגרום לו לעשות "אחת הבעיות הגדולות של טראמפ היא העקביות, הוא מבצע צעד מסוים ואז הוא עוזב אותו. לקוריאה הצפונית יש בין 20 ל-40 פצצות גרעיניות וטילים ארוכי טווח. מה שאין לה זה את יכולת ההרכבה של הפצצות על הטילים. טראמפ מבין שזה עתיד לקרות בשנים הקרובות, ואז מערב ארה"ב תהיה בסכנה והוא לא מוכן שזה יקרה במשמרת שלו".

"ההתנהגות שלו יכולה להוביל למלחמה ולמותם של מאות אלפי קוריאנים ואין לו בעיה עם זה. חשוב להבין שאין לטראמפ אסטרטגיה, כיום הוא מייצר חיכוכים בין בעלי הברית שלו וסין נהנית מזה אך מאבדת את סבלנותה. כל זה יוצר בלאגן אחד גדול", אמר הקונסול לשעבר בסיום דבריו. 

עריכה: איתמר זיגלמן