חצי יממה לאחר הטבח הנוראי בלאס וגאס, נשא היום (שני) נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נאום לאומה האמריקאית האבלה. "מדובר בפעולה של רשע טהור", אמר הנשיא, "העם האמריקאי מתאחד בעצב, הלם ואבל". הנשיא אמר שיגיע ללאס וגאס ביום רביעי.



"אזרחי ארה"ב, אנחנו מצטרפים יחד בעצב, הלם ואבל. אמש (שעון ארה"ב) פתח חמוש באש על קהל גדול בקונצרט קאנטרי בלאס וגאס. הוא רצח בברוטליות יותר מ-50 אנשים ופצע מאות בפעולה של רשע טהור", אמר הנשיא. לדבריו, ה-FBI והמחלקה לביטחון המולדת עובדים עם הרשויות המקומיות לסייע בחקירה ויעדכנו על התפתחויות. 
הירי בלאס וגאס. צילום: רשתות חברתיות

נאום הנשיא טראמפ לאחר הטבח בלאס וגאס: 


"אני רוצה להודות למשטרת לאס וגאס ולכוחות ההצלה על פעולותיהם האמיצות והצלת חיי רבים במהירות שהיא בגדר נס ומניעת אובדן חיים נוספים, ועל יירוט החמוש בצורה כה מהירה וכה מקצועית", הוסיף.

"מאות אזרחינו מתאבלים על אובדן אח, אחות אב או אם. לא נוכל להבין את אובדנם. בשביל המשפחות האלו אנחנו מתפללים לאלוהים שיעברו את התקופה האפלה הזו. התנ"ך מלמד כי האל קרוב לשבורי הלב והרוח. אנחנו מתנחמים במילים אלו כי האל חי בלבבות המתאבלים. אנחנו מתפללים להחלמת הפצועים ומבטיחים תמיכה לזכר הנופלים. הוריתי על הורדת הדגל לחצי התורן".

"מחפשים אור באפלה"
 

"ברגעי טרגדיה וזוועה אמריקה מתאחדת כמו שעשתה תמיד. קשרי האזרחות, הקהילה והאנושיות המשותפת לא יישברו על ידי אלימות למרות שאנו חשים עצב", המשיך טראמפ, "האהבה המגדירה אותנו היום ותוסיף לנצח. בזמן הזה אנחנו מחפשים משמעות בכאוס, אור באפלה. התשובות לא באות בקלות, אך גם המרחב החשוך יואר באור יחיד והייאוש הקשה ביותר יואר בתקווה".

"מלניה ואני מתפללים למען כל אמריקאי שנהרג או נפצע. אנחנו מתפללים שכל האומה תמצא אחדות ושלום. אנחנו מתפללים ליום שבו הרוע יובס והחפים מפשע יהיו בטוחים מפני שנאה ופחד. שאלוהים יברך את הנשמות שאבדו. שאלוהים ייתן לנו את חסד הריפוי. ושאלוהים ייתן כוח למשפחות האבלות להמשיך הלאה".

לפחות 58 בני אדם נרצחו ומעל 500 נפצעו בטבח, שביצע סטיבן פאדוק, תושב טקסס בן 64, מחדר מלון "מנדליי ביי", שצפה לעבר פסטיבל המוזיקה שנערך בסמוך. פאדוק התאבד לאחר מכן בחדרו עוד בטרם הצליחה המשטרה להגיע אליו. בחדרו נמצאו מעל עשרה כלי נשק. 

ארגון המדינה האסלאמית נטל אחריות על הטבח ואמר שהיורה התאסלם לפני מספר חודשים, אולם גורמים בארצות הברית אומרים שאין כל ראיה שדאעש מעורב בתקרית הקשה. משרד החוץ מסר כי שישה ישראלים הנמצאים בלאס וגאס מוגדרים כמנותקי קשר וייתכן כי שניים מהם היו בזירת האירוע.