אביו של מבצע הטבח בלאס וגאס סטיבן פאדוק היה "פסיכופת" בעצמו - שודד בנקים שנמלט מכלא פדרלי בשנות השישים והגיע לרשימת המבוקשים ביותר של ה-FBI. על פי דיווחים בתקשורת אביו של פאדוק הוא העבריין הסדרתי בנג'מין הוסקינס פאדוק, שלפי רשת NBC. נכלא ב-1960 על שוד בנק באריזונה, הצליח להימלט מהכלא ב-1968 והיה במנוסה מהחוק במשך שלוש שנים עד שה-FBI לכד אותו בלאס וגאס ב-1971. במהלך לכידתו הוא ניסה לדרוס עם מכוניתו סוכן FBI.  


"מאחר ועשה שימוש בכלי נשק בפשעים קודמים, השתמש באלימות בניסיון להימלט ממעצר ואובחן כפסיכופת, (בנג'מין) פאדוק נחשב למסוכן ביותר", אמר אז פאלמר בייקר, האחראי על משרד ה-FBI בפניקס שבאריזונה. "לא הכרנו אותו", אמר אחיו של הרוצח, אריק פאדוק, על האב. 
 
 סטיבן (מימין) עם אחיו אריק (משמאל). צילום מסך טוויטר
סטיבן (מימין) עם אחיו אריק (משמאל). צילום מסך טוויטר

 
משפחתו של סטיבן פאדוק מתחילה לעכל את העובדה כי בן המשפחה הוא האחראי לאירוע הירי הקטלני בתולדות ארצות הברית, ולמותם של לפחות 50 אנשים ופצעיתם של מאות. אחיו אריק  אמר כי המשפחה "המומה" ומאמינה שמשהו גרם לסטיבן לאבד את העשתונות ולנקוט במעשה האלים. הוא הוסיף כי אחיו לא היה בעל קשר לגורמים קיצוניים, דתית או פוליטית, ואין למשפחה מושג מה היה המניע מאחורי המעשה. בדף הפייסבוק שלו כתב האח: "הלוואי שהיה משהו שהייתי יכול לעשות".

לפאדוק לא היה עבר פלילי מלבד עבירה קלה. הוא היה בעל רישיון טיסה ולפחות מטוס קל אחד שהיה רשום על שמו. "מעולם לא היו לנו בעיות איתו", אמר לרשת ABC מנהל שדה התעופה שבו אוחסן המטוס. הוא עבד כרואה חשבון ובעבר הועסק בחברה שמאוחר יותר הפכה להיות "לוקהיד מרטין", החברה הביטחונית הגדולה בעולם. ברשות פאדוק היו לפחות עשרה רובי סער כאשר נרשם לבית המלון "מנדליי ביי" ביום חמישי שעבר. 

אריק, אחיו של פאדוק, אמר כי הוא עבר ללאס וגאס מפלורידה מפני שאהב להמר. הוא סיפר כי היורה התרברב פעם בפני חבריו כי הוא "מהמר מקצועי" וכי טייל ברחבי העולם. "הוא היה בחור עשיר שאהב לשחק פוקר ולצאת לנפוש בשייט תענוגות", סיפר האח. כזכור, פאדוק רצח 58 בני אדם ופצע למעלה מ-500 בירי שביצע על מבקרים בפסטיבל מוסיקה בעיר.