שניים ממנותקי הקשר הישראלים היו באזור הירי בלאס וגאס, כך אמר הערב (שני) קונסול ישראל בלוס אנג'לס, אבנר סבן, הנמצא כעת בלאס וגאס. משרד החוץ הוגיע כי מספר מנותקי הקשר הישראלים עומד כעת על חמישה. סבן הוסיף כי המשטרה המקומית מסייעת בחיפושים אחר הישראלים.  



בתוך כך, חקירת רציחתם של לפחות 58 בני אדם ופציעתם של מעל 500 עדיין בעיצומה. ב-FBI הודיעו היום כי אין כל ראיה לכך שהיורה, סטיבן פאדוק, היה שייך לארגון המדינה האסלאמית, זאת למרות נטילת האחריות של דאעש, שטען כי פאדוק התאסלם לפני מספר חודשים. בהודעת ארגון הטרור נאמר כי הירי היה "יישום של קריאת החליף אבו באכר אל-בגדדי לתקוף את מדינות הקואליציה הצלבנית", וכי המבצע הוא אחד מחיילי החליפות בשם "אבו עבד אל-ברי אל אמריקי". 



"חמוש בכלי נשק אוטומטיים ותחמושת, ומתוך מלון הסמוך לקונצרט מוזיקה, הוא ירה בכולם, וגרם ל-600 הרוגים ופצועים, עד שהתחמושת שלו נגמרה, ולאחר מכן הוא הפך לשהיד", הודיע דאעש. פאדוק ביצע את הטבח כשהוא עומד בחדרו בקומה ה-32 בבית המלון. על פי עדי ראיה הוא עמד וירה במשך 16 דקות בקהל שהגיע לפסטיבל מוזיקת קאנטרי שנערך מעבר לצומת. כשכוחות המשטרה הגיעו לחדרו הוא ירה בעצמו בטרם נלכד. בחדרו נמצאו עשרה כלי נשק.



נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נשא היום דברים לאומה, וכינה את הטבח "פעולה של רשע גדול". הנשיא הוסיף כי "העם האמריקאי מתאחד בעצב, הלם ואבל". הנשיא אמר שיגיע ללאס וגאס ביום רביעי. עוד אמר טראמפ, כי "ברגעי טרגדיה וזוועה אמריקה מתאחדת כמו שעשתה תמיד. קשרי האזרחות, הקהילה והאנושיות המשותפת לא יישברו על ידי אלימות למרות שאנו חשים עצב. האהבה המגדירה אותנו היום ותוסיף לנצח. בזמן הזה אנחנו מחפשים משמעות בכאוס, אור באפלה. התשובות לא באות בקלות אך גם המרחב החשוך יואר באור יחיד והייאוש הקשה ביותר יואר בתקווה". 



משפחתו של סטיבן פאדוק מתקשה לעכל את העבודה שבנה הפך בבת אחת לאחראי לאחד ממעשי הרצח הגדולים בתולדות ארצות הברית. אחיו, אריק, אמר כי המשפחה "המומה" ומאמינה שמשהו גרם לסטיבן לאבד את העשתונות ולנקוט במעשה האלים. הוא הוסיף כי אחיו לא היה בעל קשר לגורמים קיצוניים, דתית או פוליטית, ואין למשפחה מושג מה היה המניע מאחורי המעשה. בדף הפייסבוק שלו כתב האח: "הלוואי שהיה משהו שהייתי יכול לעשות".


בראיון לרשת CBS הוסיף כי "סטיבן לא היה מטורף על נשק. העובדה שהיו לו כל כך הרבה כלי נשק לא מובנת. מאיפה הוא השיג נשק אוטומטי? אין לו רקע צבאי. הוא גבר שגר בבית ונהנה מהחיים. מרי לו היא החברה שלו, בגלל זה אני הייתי בקשר עם המשטרה. אני לא יודע אם הם התחתנו, אני יודע שהם זוג".