משטרת לאס וגאס, החוקרת את הטבח שביצע סטיבן פאדוק, הודיעה הבוקר (רביעי) כי איתרה 47 כלי נשק בשלושה מקומות - החדר בבית המלון שממנו ביצע את הירי ובחלק מהבתים שהיו בבעלותו. בנוסף, ב-12 מהם הורכבו התקנים לשיפור הירי, שהפכו אותם דומים לרובה אוטומטי. הסוכנת המשטרתית הסבירה במסיבת עיתונאים כי "פאדוק ירה במשך 9-11 דקות".



תיעוד הירי בלאס וגאס

בתוך כך, משטרת לאס וגאס פרסמה תיעוד מיוחד ממצלמות הקסדה של השוטרים שהגיעו לחדר בבית המלון שבו שהה פאדוק. בתיעוד, באורך של כשלוש דקות, הם נראים מתקרבים לחדר בזמן שאנשים צועקים "הם יורים ישירות עלינו". 


הבוקר שבה לארצות הברית מארילו דאנלי, חברתו של פאדוק, ששהתה בעת הטבח בפיליפינים. דאנלי (62) התקבלה בנמל התעופה של לוס אנג'לס על ידי סוכנים פדרליים. בתחילה היא הוגדרה כחשודה והמשטרה אף חיפשה אחריה, אבל לאחר מכן, כשהתברר שהיא אינה נמצאת בארצות הברית, העריכו החוקרים כי היא אינה מעורבת. 

אחת השאלות עליהן היא תצטרך לענות עליהן היא מדוע פאדוק העביר 100 אלף דולר לחשבון בנק בפיליפינים לאחר שהגיעה לשם בחודש שעבר. בסוכנות הפדרלית של הפיליפינים אמרו כי ה-FBI ביקש את עזרתם באיתור דאנלי, עוד בטרם שבה לארצות הברית.

שבה לארצות הברית. מארילו דנאלי. צילום: רויטרס
שבה לארצות הברית. מארילו דנאלי. צילום: רויטרס


אמש פורסמו צילומי וידאו חדשים מחדר המלון של מבצע הטבח. בהם רואים את רובה הצלפים בו השתמש פאדוק, כשהוא מונח סמוך לחלון החדר. רובה נוסף, תחמושת והפטיש בו עשה שימוש היורה על מנת לשבור את חלון החדר, נראים על הרצפה. סרטי הפרדה משטרתיים נראים על דלת החדר בבית המלון "מנדליי ביי" בעיר. שולחן אוכל קטן של שירות חדרים נראה בצדו השני. כזכור,הוא פתח באש מחלון חדרו בקומה ה-32 על עשרות אלפי אנשים בפסטיבל מוזיקה שארע במתחם שמתחת למלון. ברשות פאדוק היו לפחות 23 רובי סער כאשר נרשם למלון "מנדליי ביי" ביום חמישי שעבר. 

הרובה והכדורים שנמצאו בחדרו של הרוצח מלאס וגאס. צילום: טוויטר
הרובה והכדורים שנמצאו בחדרו של הרוצח מלאס וגאס. צילום: טוויטר


בתוך כך, מתפרסמים צילומים חדשים מאירוע הירי. מאות בני אדם נראים נמלטים ממקום האירוע בעוד שקולות הירי הבלתי פוסק נשמעים ברקע. 59 אדם נהרגו בטבח ולמעלה מ-500 נפצעו. הטבח בלאס וגאס הוא אירוע הירי הקטלני ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית. עדיין לא ברור מה הניע את הרצח ההמוני. פאדוק היה משקיע נדל"ן ועבד בעבר כרואה חשבון, ואף הועסק בחברה שמאוחר יותר הפכה להיות "לוקהיד מרטין", החברה הביטחונית הגדולה בעולם. לא היה לו עבר פלילי מלבד עבירה קלה. פאדוק היה בעל רישיון טיסה, מה שהצריך ממנו לעבור בדיקות פסיכיאטריות, ולפחות מטוס קל אחד היה בבעלותו.