נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר היום (שלישי) כי מבצע הטבח בלאס וגאס הוא "אדם חולה", אך הוסיף כי הדיון בחוקי הנשק ייערך בעתיד. "נדבר על חוקי הנשק עם חלוף הזמן", טראמפ אמר לכתבים בבית הלבן. כאשר נשאל האם הירי היה פעולת טרור מבית, ענה טראמפ: "הוא היה אדם חולה, אדם מעוות. הרבה בעיות, אני מניח, ואנחנו חוקרים לגביו ברצינות רבה".

 


מנגד, כמה מבכירי הפוליטיקאים הדמוקרטיים, שרואים עצמם מועמדים לנשיאות, האשימו את כלי הנשק בטבח בלאס וגאס, ואת אלו שקדמו לו, זאת למרות שמדובר בנושא שפגע במפלגה הדמוקרטית בשנים האחרונות. "אנחנו לא יכולים פשוט להרים את ידינו או להמשיך ולהצדיק את נוכחות כלי הנשק המלחמתיים האלו, שמטרתם העיקרית היא להרוג כמה שיותר אנשים בזמן הקצר ביותר", אמרה הסנאטורית הדמוקרטית קמאלה האריס מקליפורניה.

הסנאטורית אליזבת' וורן, אחת הסמנים השמאליים ביותר של המלפגה הדמוקרטית, קראה לחבריה לתמוך בבקרת נשק. היא צייצה שהגיע הזמן לשיח לאומי על נשק. ואילו המועמד לנשיאות לשעבר, הסנאטור ברני סנדרס, שהותקף על ידי הילרי קלינטון במהלך הפריימריז לקראת הבחירות לנשיאות בשנה שעברה בגלל שלעתים הצביע לטובת שדולת הנשק האמריקאית, אמר ש"אנחנו חייבים לעשות הכל על מנת לעצור את אלימות הרובים". 

סטיבן פאדוק, הרוצח מלאס וגאס . צילום מסך טוויטר
סטיבן פאדוק, הרוצח מלאס וגאס . צילום מסך טוויטר

 
עדיין לא ברור מה הניע את מעשה הטבח. היורה, סטיבן פאדוק, היה משקיע נדל"ן ועבד בעבר כרואה חשבון, ואף הועסק בחברה שמאוחר יותר הפכה להיות "לוקהיד מרטין", החברה הביטחונית הגדולה בעולם. לפאדוק לא היה עבר פלילי מלבד עבירה קלה. הוא היה בעל רישיון טיסה ולפחות מטוס קל אחד היה בבעלותו. "מעולם לא היו לנו בעיות איתו", אמר לרשת ABC מנהל שדה התעופה שבו אוחסן המטוס. ברשות פאדוק היו לפחות עשרה רובי סער כאשר נרשם לבית המלון "מנדליי ביי" ביום חמישי שעבר. 
 
אריק, אחיו של פאדוק, אמר כי הוא עבר ללאס וגאס מפלורידה מפני שאהב להמר. הוא סיפר כי היורה התרברב פעם בפני חבריו כי הוא "מהמר מקצועי" וכי טייל ברחבי העולם. "הוא היה בחור עשיר שאהב לשחק פוקר ולצאת לנפוש בשייט תענוגות", סיפר האח. "היה לו עושר משמעותי".