סטיבן פאדוק, שרצח 59 בני אדם ופצע מעל ל-500 כשירה מהקומה ה-32 של מלון "מנדליי ביי" לעבר הקהל בפסטיבל המוזיקה שנערך מעבר לכביש בלאס וגאס, ככל הנראה תכנן לבצע את הטבח בפסטיבל אחר, עם הרבה יותר צופים. 

גורם בכיר ברשויות אכיפת החוק אמר ל"דיילי ביסט" כי פאדוק שכר מספר דירות הצופות אל אתר פסטיבל "החיים יפים", שבו היו אמורים להופיע שמות גדולים כמו לורד, הראפר צ'אנס, וויז קאליפה. 

אתר פסטיבל "החיים יפים" בו אליו ייתכן שפאדוק תכנן לירות והמגדל בו שכר דירות. צילום: google street view
אתר פסטיבל "החיים יפים" בו אליו ייתכן שפאדוק תכנן לירות והמגדל בו שכר דירות. צילום: google street view
הפסטיבל נערך שבוע לפני האירוע בו אירע הטבח ונכחו בו 150 אלף בני אדם. לדברי הגורם, פאדוק איבד את האומץ או שפשוט שינה את תוכניותיו. 

בעלי המגדל בו נטען שפאדוק שכר את הדירות הצופות על אתר פסטיבל ה"החיים יפים" אמרו כי הם לא יכולים לאשר או להכחיש את העבודה שפאדוק אכן שכר דירות במקום.  

בתוך כך, חקירת הרצח ההמוני הגדול בתולדות ארצות הברית נמשכת. הלילה חזרה חברתו של פאדוק, מארילו דאנלי, לארצות הברית, לאחר שביקרה בפיליפינים. דאנלי הוגדרה בתחילה כחשודה בסיוע לרוצח, אולם לאחר מכן העריכו החוקרים כי היא אינה מעורבת. למרות זאת, עם נחיתתה בלוס אנג'לס היא התקבלה על ידי הסוכנים הפדרליים ונלקחה לחקריה, בתקווה שתוכל לשפוך אור על המניע למעשה של פאדוק. היא גם תצטרך להשיב לשאלה מדוע פאדוק העביר לה 100 אלף דורים לאחר שנסעה לפיליפינים. 

התפתחות נוספת בחקירה היתה הודעת משטרת לאס וגאס כי איתרה 47 כלי נשק בשלושה מקומות - החדר בבית המלון שממנו ביצע את הירי ובחלק מהבתים שהיו בבעלותו. בנוסף, ב-12 מהם הורכבו התקנים לשיפור הירי, שהפכו אותם דומים לרובה אוטומטי. הסוכנת המשטרתית הסבירה במסיבת עיתונאים כי "פאדוק ירה במשך 11-9 דקות".