נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לגמרי מוכן לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן, כך אמר הלילה (שישי) יועצו לביטחון לאומי, הרב מקמאסטר. מקמאסטר דיבר בפורום של הקרן להגנה על דמוקרטיות, מכון מחקר שתרם לקבלת ההחלטה של הנשיא על הטלת סנקציות נוספות על טהרן. לדבריו,  שהברירה הראשונה של הנשיא היא להביא את הקונגרס ואת אירופה להפעיל לחץ שיכריח את איראן לשוב לשולחן המו"מ. 

צוות היועצים לביטחון לאומי של טראמפ מקווה להוסיף להסכם נספח שיעסוק בחששות הגדולים של הממשל עם ההסכם הנוכחי: תאריך התפוגה שלו, השמטת ננגבלות על תוכנית הטילים של הרפובליקה האסלאמית והשפה העמומה לבי האפשרות של גישה של פקחי הגרעין לבסיסי צבא איראן.
לדברי היועץ, אם הקונגרס לא יצליח להעביר חקיקה שתחזק את המנוף הדיפלומטי של טראמפ, ואם המעצמות האירופיות יסרבו להצטרף לאסטרטגיה שלו, הנשיא ללא ספק "יחסל" את ההסכם. 

"זו מתנה שתמשיך לתת לאיראן עם הזמן", אמר מקמאסטר על הסכם הגרעין ותיאר אותו כ"כיסוי" שיאפשר לאיראן להגיע לסף יכולת גרעינית. 
מקמאסטר תקף גם את משמרות המהפכה ואמר שמדובר בגוף שמאפשר טרור ועוסק בהברחת סמים. "הם ארגון הברחת סמים גדול שמעשיר את עצמו בעוד הם מרעילים את העולם ומשתמשים בכסף כדי ליצור רצח", אמר.