המדע אמנם שיפר את חיינו בדרכים רבות כמו הרפואה, הטיסה והאינטרנט, אך הוא גם יכול להביא לנו חדשות רעות. ד"ר שון קרול, קוסמולוג ופרופסור לפיזיקה במכון הטכנולוגי של קליפורניה, טוען שעלינו לקבל את העובדה שאין חיים שלאחר המוות ולהסתפק בחיינו על העולם הזה. המדען מסביר כי על מנת שיהיו חיים שלאחר המוות, התודעה חייבת להיות מופרדת לחלוטין מהגוף הפיזי שלנו. אך במקום נשמה בת אלמוות נראה שהתודעה מורכבת מאטומים ואלקטרונים. 
"טענות לפיהן צורה מסוימת של תודעה ממשיכה להתקיים לאחר שגופינו מתים ומתפרקים לאטומים שמרכיבים אותם עומדת בפני מכשול ענקי", אומר קרול. "חוקי הפיזיקה שמסבירים את חיי היומיום מובנים לנו לחלוטין. אין דרך במסגרת החוקים הללו שתאפשר שהמידע שמאוכסן במוחותינו ימשיך להתקיים לאחר שנמות".
מוח, צילום אילוסטרציה. צילום: אינגאימג
מוח, צילום אילוסטרציה. צילום: אינגאימג

 

המדע ניסה בעבר לערוך ניסויים שיבדקו אם קיימים חיים שלאחר המוות. ד"ר קרול הסביר על תיאוריה בשם "תיאוריית שדה הקוואנטום". לפי התיאוריה, יש רק שדה אחד ביקום לכל סוג של חלקיק- אחד עבור כל הפרוטונים, אחר לאלקטרונים, וכך לכל סוג אחר של חלקיק. אם חיים לאחר המוות היו קיימים, ניסויי קוואנטום היו חושפים "חלקיקי רוח" או "כוחות רוח". אך הם מעולם לא התגלו.