רשת הטלוויזיה האמריקאית ABC השעתה אתמול לחודש את הכתב בריאן רוס לאחר שפרסם ביום שישי האחרון דיווח שגוי לפיו הנשיא דונלד טראמפ הנחה בימים שלפני בחירתו את מייקל פלין, שהיה אמור להתמנות לאחר הבחירות ליועץ לביטחון לאומי, ליצור קשר עם גורמים רוסים.



הרשת האמריקאית פרסמה תיקון לדיווח לפיו טראמפ אכן הנחה את פלין ליצור קשר עם הרוסים, אך רק לאחר שזכה בבחירות, והתנצלה על הטעות. טראמפ בירך בחשבון הטוויטר שלו על השעייתו של רוס מ-ABC בגין "הדיווח הלא מדויק על ציד המכשפות בפרשת רוסיה. עוד רשתות ו"עיתונים" צריכים לעשות אותו דבר בנוגע לפייק ניוז".


בריאן רוס. צילום מסך


"פלין מודה וחייו נהרסים אבל להילרי המושחתת לא קורה כלום"


הנשיא מתח ביקורת חריפה על מי שהתמודדה מולו על הנשיאות בסוגיית הודאתו של פלין. "אז הגנרל פלין שיקר ל- FBI וחייו נהרסו, בעוד שהילרי קלינטון המושחתת, שלא הושבעה ולא תועדה בחקירתה ושיקרה - וכלום לא קורה לה? המערכת לא שיוויונית או שזה סתם מוסר כפול?", צייץ טראמפ מוקדם יותר בטוויטר והוסיף: "אנשים רבים במדינה שלנו שואלים מה הולכת לעשות מערכת המשפט עם העובדה שהילרי המושחתת, לאחר שקיבלה זימון לשימוע מטעם הקונגרס, מחקה 33,000 הודעות דואר אלקטרוני. אין צדק"
המנהיג האמריקאי אמר אתמול כי "לא הייתה שום קנוניה", בין קמפיין הבחירות שלו לממשלת רוסיה בשנת 2016. טראמפ אמר את הדברים כשנשאל בנושא על ידי כתבים בעת שיצא מהבית הלבן, זאת לאחר שנודע לו כי פלין, כאמור, יודיע שהוא לא דיבר אמת בחקירתו בנושא מעורבות רוסיה בבחירות בארה"ב. 
בציוץ שפרסם מאוחר יותר הוא כתב: "הייתי צריך לפטר את הגנרל פלין כי הוא שיקר לסגן הנשיא ול-FBI. הוא הודה בשקרים האלה. זו בושה, כי מעשיו במהלך תקופת המעבר היו חוקיים. לא היה מה להסתיר!". 

פלין וטראמפ בישיבה בבית הלבן. צילום: רויטרס
פלין וטראמפ בישיבה בבית הלבן. צילום: רויטרס