על רקע איומו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בקיצוץ הסיוע כלכלי למדינות שיצביעו בעד הצעת ההחלטה באו"ם נגד החלטתו להכיר בירושלים כבירת ישראל, העצרת הכללית בניו יורק תתכנס היום (חמישי) לדיון חירום בסוגיה לבקשת המדינות הערביות והמוסלמיות. למרות איומי טראמפ ושגרירתו ניקי היילי, הצפי הוא כי לא יהיה שינוי דרמטי בעמדות המדינות שהחליטו להצביע נגד.



"הם לוקחים מיליוני דולרים ואף מיליארדי דולרים, והם מצביעים נגדנו. ובכן, אנחנו נצפה בהצבעה. שיצביעו נגדנו. אנחנו נחסוך הרבה. לא אכפת לנו", אמר אתמול הנשיא האמריקאי לכתבים בבית הלבן. 



מוקדם יותר לאיומו של טראמפ, שגרירת ארצות הברית באו"ם, היילי, הבהירה בחשבון הטוויטר שלה כי לא יהיה בכוונתה לעבור בשתיקה על הצבעה נגד הכרזת נשיא ארה"ב. "חברות האו"ם תמיד מבקשות מאיתנו לעשות עוד ולתת עוד", כתבה היילי, "אבל כשאנחנו מחליטים, על פי רצון העם האמריקאי, איפה להציב את השגרירות שלנו, אנחנו לא מצפים שאלו שאנו עוזרים להם יתקפו אותנו, תהיה הצבעה שמבקרת את הבחירה שלנו, וארצות הברית תרשום שמות".



כזכור, ארה"ב הטילה וטו על קריאה דומה במועצת הביטחון של האו"ם ביום שני, ובכך מנעה את קבלתה, למרות שעברה ברוב של 14 מדינות מול אחת. 

השגרירה היילי אמרה אז בפתח הדיון כי טראמפ לא יחזור על הטעות של קודמו, ברק אובמה, שלא הטיל וטו על ההחלטה שמגנה את הבנייה בהתנחלויות ומכריזה עליהן כלא חוקיות בדצמבר 2016. בסיום ההצבעה הוסיפה היילי כי "מה שראינו במועצת הביטחון הוא עלבון שלא ישכח בקרוב".