אלפי אזרחי איראן יצאו בימים האחרונים בהפגנות נגד המשטר על יוקר המחיה והשחיתות השלטונית. אילה חסון שוחחה היום (ראשון) בתוכניתה ב-103fm עם מאיר ג'בדנפר, חוקר במרכז 'עזרי' לחקר איראן והמפרץ הפרסי שסיפר על הלך הרוחות במדינה. ג'בדנפר פתח בהסבר על מוקדי ההפגנות וסיפר כי ההפגנות הוציאו פחות אנשים אך בהרבה יותר מקומות באיראן מאשר ב-2009.

"מי שהתחילו אותן היו האנשים השמרנים והסיבות הן המצב הכלכלי והשחיתות", אמר, "אנשים חשבו שרוחאני יוכל לעמוד מול המשטר כי הוא בא ממערכת הביטחון וכשרואים שגם השמרנים במשטר לא נותנים לו לעשות רפורמות בכלכלה האיראנית, אנשים איבדו תקווה. אני לא חשבתי שאני אראה דברים כאלה".
על האיפוק של כוחות הביטחון מול המפגינים, בניגוד למה שהיה ב-2009, אמר ג'בדנפר: "הסיבה הראשונה היא שהשמרנים רוצים להראות כמה אנשים שונאים את רוחאני. דבר שני, ההפגנות הן לא בטהרן, אם זה יגיע לטהרן אז נראה את הפנים האמיתיות של כוחות הביטחון. בערים הקטנות לא מופעלים כוחות הביטחון כפי שאנו מכירים אותם".

"הדיקטטורה זה לא מה שמפריע באיראן אלא האנשים שמנהלים את הדיקטטורה הזו. אלה אנשים לא מתאימים, חסרי יכולת שכל דבר שהם נוגעים הם הורסים. לפני שמקבלים אדם לתפקיד בודקים אם הוא המתפלל חמש פעמים ביום ולא אם הוא מתאים. בתקופת השאה, שהיה גם דיקטטור, האנשים היו משכילים. עכשיו מה שהפריע לאנשים זה בכל משרד ממשלתי חשוב, אנשים חשוכים מתקבלים בהתאם לקיצוניות בדת", הוסיף ג'בדנפר.