בחירות גורליות בטורקיה לפרלמנט ולנשיאות: הבוקר (ראשון) נפתחו הקלפיות בטורקיה בבחירות לסיבוב הראשון לנשיאות ולפרלמנט, בהן 56 מיליון בעלי זכות הצבעה יכריעו האם רג'פ טאיפ ארדואן ימשיך להנהיג את המדינה, במה שהפרשנים מכנים "המבחן הגדול ביותר של הנשיא ב-15 השנים האחרונות". נשיא טורקיה שואף לניצחון שלו ושל מפלגת "הצדק והפיתוח" כבר בסיבוב הראשון, בלי להזדקק לסיבוב שני, כאשר לשם כך הוא צריך לקבל יותר מ-50% מהקולות.

טופן גולס, תושב טורקיה, בתכניתה של אילה חסוןב-103FM על האווירה ברחובות: "עד אתמול בערב היו לנשיא ארדואן עוד מפגשים עם הקואליציה והאופוזיציה. לפי האווירה בכיכרות, ישנה תחושה שהוא ילך הביתה ושאף אחד לא רוצה אותו יותר, אך ייתכן שיזייפו את תוצאות הבחירות והוא ינצח".



 


לשיחה הצטרף צבי מאזל, שגריר לשעבר במצרים, רומניה ושוודיה, שהתייחס לדבריו של טופן: "אני מופתע מדבריו על חוסר שביעות רצון מארדואן. חצי מהאוכלוסייה הלכה יחד איתו משנת 2002 באופן אבסולוטי. ארדואן הקדים את הבחירות כי הוא השיג את התמיכה של המפלגה הלאומנית שעלולה להעניק לו עוד אחוז או שניים בבחירות".

"למרות מגמת החילון, בערך 40% מהאוכלוסייה נותרו מוסלמים הדוקים", הסביר הדיפלומט לשעבר. "ארדואן הצית בהם מחדש את אש האסלאם, ומכיוון שהוא מעוניין להרחיב את בסיס ארצו ולהפוך מעצמה באזור, הוא זקוק לתמיכה בעולם הערבי. לשם כך הוא מלבה את השנאה כלפי ישראל".

כשנשאל על סיכוייו לנצח, השיב: "להערכתי הוא יצליח להיות שוב נשיא. אילו יידרש לסיבוב שני זה לא יהיה טוב עבורו וייתכן שהוא ייפול כי האופוזיציה המפולגת תתאחד נגדו".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן