נס במזרח: צבא תאילנד הודיע אתמול כי 12 הנערים, שיצאו לטיול בצפון תאילנד ונלכדו יחד עם עוזר המאמן שלהם במערה שהוצפה בצפון המדינה - נמצאו חיים אחרי תשעה ימים. אסף זמירלי, ישראלי שנכח עם צוות החילוץ בתאילנד סיפר: "ביום שבת האחרון קבוצת ילדים מקומית בגילאי 12-16 יצאו לטיול אופניים לאחר אימון כדורגל ונלכדו במערה בעקבות שיטפונות שהציפו את המקום. ברגע שהוצפה המערה נסגרה לחבורה האפשרות לצאת ממנה ולכן הם היו לכודים בה זמן רב". 

"בדיעבד הם לקחו עמם אוכל לטיול שהספיק לשארית היום הראשון או אולי גם ליום השני, מאז הם נותרו בצום", סיפר עוד זמירלי. 

 

הנערים שנתקעו במערה בתאילנד

הוא סיפר על זיהוי המיקום בו היו הנערים: "היו מספר הערכות על המיקום שלהם. אותה קבוצה טיילה לפני שנה באותה מערה והיו ההערכות שהם התמקמו שם. יומיים לאחר היעדרם פנו לחברה ישראלית שכששמעה על האירוע התנדבה מיד לשלוח מכשירים עם טכנאים על חשבונם כדי שיתפעלו את המערכת".

בנוסף סיפר זמירלי שהחילוץ עלול להימשך זמן רב כי נדרש מהנערים לצלול דרך המערה: "זה לא ים שניתן ללמוד בו לצלול - זו מערה. במערה המים מאוד עכורים עם זרימה חזקה מאוד ועם מעברים מאוד צרים. אפילו את מיכלי האוויר הם ידרשו להסיר מעצמם כדי שיוכלו לעבור בפתחים הקיימים במקום. האופציה הפחות טובה היא להמתין לנובמבר כדי שיפסקו הגשמים והאופציה המהירה היא להמתין שיתחזקו מעט וללמד אותם לצלול דרך המעברים. אופציית ניקוז המים היא מאוד מורכבת כי מדובר בניקוז של נחל שזורם בחוזקה. זהו מבצע לא פשוט".


עריכה: איתמר זיגלמן