חיזוק חיובי: בעוד הכוחות בשטח מנסים למצוא פתרון לחילוץ 12 הילדים מן המערה בתאילנד, בנוסף לעוזר המאמן שלהם, הבוקר (חמישי) מקבלים הנערים עידוד ממקור מפתיע. הכורה הצ'יליאני מריו ספולבדה, הזכור מפרשת תאונת המכרה בצ'ילה בשנת 2010, בה נתקע מתחת לקרקע ביחד עם 32 כורים נוספים, שולח מסר עבור הנערים הנמצאים במצב דומה. הכורים, כזכור, חולצו רק לאחר 69 ימים, כאשר ספולבדה היה הדמות המרכזית שרוממה את רוחם וסייע לרשויות להפיח תקווה בשאר הלכודים.


מריו ספולבדה במסר לילדים הלכודים. צילום: רויטרס

"אני רוצה לשלוח ברכות והרבה כוח לשלטונות ולמשפחות של 12 הילדים שנמצאים במערה", אמר הכורה. "אין לי ספק שאם ממשלת תאילנד תשקיע ותעשה את מרב המאמצים, החילוץ שלכם יצליח. שאלוהים יהיה אתכם. אנחנו מתפללים עבור כל אחד ואחד ממכם, ועבור כל אחד ואחד מבני משפחותיכם. ממני, מריו ספולבדה, כורה שחולץ מהמכרה של סן חוזה, קופיאפו, צ'ילה". 



אשתו של ספולבדה, קייטי ולדיוויה, סיפרה לרויטרס שהיא רוצה שהמשפחות הללו יידעו שהיא מבינה את הסבל. לדבריה, היא מכירה את התחושות שמרגישים הקרובים להם ביותר - את הכאב, את העצב ואת הייאוש - והפצירה בהם לא לאבד את אמונתם.



בתאילנד מתמקדים כעת במציאת הפתרון הטוב ביותר לחילוץ הלכודים כשהם בריאים ושלמים מן המערה, לאורך דרך ארוכה של מספר קילומטרים מסוכנים. חיל הים העלה את האפשרות שהילדים ומאמנם יישארו מתחת לאדמה עד שהמים יירדו, בזמן שאחרים טוענים כי ניתן ללמד את הילדים להשתמש בציוד צלילה כדי לחלצם בהקדם.