בארצות הברית נערכים הבוקר (חמישי) למתן העדות הדרמטית של פרופ' כריסטין פורד, המתלוננת נגד השופט ברט קוואנו, מועמדו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לבית המשפט העליון. ואולם, מפרטים חדשים שפורסמו ברשת "פוקס ניוז" האמריקאית היום עולה החשד כי המתלוננת, שטוענת כי הוא תקף אותה מינית, המציאה את התלונה נגדו, ולמעשה התלונה שלה אמורה להתייחס לשופט אחר. 

בהצהרה שפורסמה הלילה על ידי קבוצת רפובליקנים, חברי ועדת המשפט בסנאט, נאמר כי הם קיימו ראיון אדם שקיים מפגש עם פורד בשנת 1982, וקיימת סבירות כי הוא, ולא השופט קוואנו, הוא זה שלמעשה תקף אותה. לטענתם, הועברו לידיהם הצהרה כתובה מאותו אדם.
פורד טענה בעבר כי אין אפשרות שהיא בלבלה את זהותו של השופט עם זו של שופט אחר. "הרפובליקנים מנסים להפוך את המים לסוערים, 12 שעות לפני הדיון הם טוענים ששני אנשים אנונימיים טענו שתקפו אותה. הדמוקרטים מעולם לא שמעו על הטענות הללו עד כה, מדובר בהפרה בוטה של כללי הסנאט", אמר בכיר דמוקרטי בסנאט. 
 

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס

ואולם, לאחר הגשת התלונה השלישית נגדו הודיע הלילה הודיע הנשיא טראמפ כי ייתכן שישנה את עמדתו לגבי מועמדו לבית המשפט העליון, ויורה על הסרת מועמדותו במידה ועדותה של אחת הנשים שטענו כי תקף אותן מינית תמצא אמינה.
לפני יומיים אמר טראמפ כי הוא מגן ותומך בקוואנו: "מדובר באיש נהדר ויוצא מן הכלל, אני איתו לאורך כל הדרך". הוא ציין גם כי התלונות נגדו "מופרכות" ו"פוליטיות".