כוחות הביטחון בבריטניה טוענים כי קצין מודיעין רוסי נוסף, שלישי במספר, השתתף בניסיון החיסול של המרגל הרוסי שערק לבריטניה, סרגיי סקריפאל בסולסברי בחודש מרץ האחרון, כך דיווח היום (שישי) "הטלגרף". על פי הבריטים, הקצין, גם הוא משרת ב-GRU, שירות המודיעין הראשי של צבא רוסיה, ככל הנראה הגיע לעיירה לפני שני הנאשמים שתמונותיהם כבר נחשפו, על מנת לסייע לתכנן את המתקפה ולהכניס את גז העצבים לתוך בריטניה.

על פי החשד, הסוכן השלישי העביר מידע חשוב לשני המתנקשים שהגיעו אחריו, אחד מכונה "אלכסנדר פטרוב" והשני כבר זוהה כאנטולי צ'פיגה, קולונל בצבא הרוסי. מומחים לביטחון וקציני משטרה ומודיעין לשעבר אמרו לטלגרף כי בטרם מתקפה כמו שבוצעה כנגד סקריפל ובתו, היה צורך וודאי במשלחת סיור שתבדוק את השטח לפני כן. 
בעקבות המתקפה, כזכור, אושפזו סקריפאל ובתו בבית חולים בעיירה. מאוחר יותר נודע כי דון סטרג'ס, אישה מקומית שאינה קשורה למקרה, הורעלה למוות בטעות על ידי בקבוק גז הנוביצ'וק שהושלך בידי המתנקשים הרוסים. האירוע הוביל למשבר חמור ביחסים בין בריטניה לרוסיה, כאשר גם מדינות רבות אחרות גירשו דיפלומטים רוסים משטחם.

כזכור, ביום רביעי האחרון נחשף כי אחד מהמתנקשים שניסו לרצוח את המרגל הוא קולונול מעוטר במודיעין הצבאי הרוסי, אשר קיבל את העיטור הגבוה ביותר מנשיא המדינה ולדימיר פוטין. זהותו האמיתית, שפורסמה תחילה כ"רוסלן בושירוב" בהתאם לדרכון בו החזיק - היא ככל הנראה של הקולנול אנטולי ולדימרוביץ צ'פיגה, אשר שירת בצבא הרוסי ואף הוצב בצ'צניה ואוקראינה והוכתר לגיבור בטקס אפוף סודיות שנערך בשנת 2014.