עיתון הוול סטריט ג'ורנל מדווח היום (חמישי) כי הבית הלבן לא מצא כל הוכחה לטענות כנגד המועמד לבית המשפט העליון, ברט קוואנו, שהואשם בתקיפות מיניות של שלוש נשים שונות. על פי הדיווח, המצטט מקורות המקורבים לפרשה, הבית הלבן עבר על ממצאי חקירת ה-FBI ולא נמצאו בה הוכחות כלשהן לטענות נגד השופט הפדראלי, אולם לא ברור האם סיימו בבית הלבן לעבור על הממצאים.

העיתון ציין כי דוח ה-FBI עשוי לספק מעט בהירות באשר לפרשה, אך למעשה להשאיר את הסנאטורים באותה עמדה בה היו בשבוע שעבר: שני עדים המספקים גרסה שונה באשר למה שהתרחש. מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, הבהיר כי רק הסנאטורים הם שייחשפו לדוח הסופי. מקונל מסר כי הכוונה היא לקיים הצבעה עד יום ראשון, אם כי עדיין לא מדובר בהצבעה הסופית לאישור מינויו של קוואנו. הסנאטור הרפובליקני הבכיר, בוב קורקר, העריך שיושג הרוב לאישור המינוי והאשים שהדמוקרטים "נסחפו מעל ומעבר" עם ההאשמות נגד השופט.
כזכור, ימים ספורים אחרי שאמר כי עדותה של פורד בפני ועדת המשפט של הסנאט הייתה "מרשימה", אף שהמשיך לתמוך במועמד שלו באופן מלא, הגיע נשיא ארה"ב לעצרת בפני תומכיו במיסיסיפי וסיפק התקפה ישירה נגד פורד, מאחר שלא זכרה חלק מהפרטים סביב האירוע שבו קוואנו תקף אותה לכאורה מינית במהלך מסיבה בתיכון בשנת 1982. 
 

"איך הגעת הביתה? אני לא זוכרת", חיקה טראמפ את העדות בסנאט. "איך הגעת לשם? אני לא זוכרת. מה היה המקום? אני לא זוכרת. לפני כמה שנים זה היה? אני לא יודעת. באיזו שכונה זה היה? אני לא יודעת. איפה הבית? אני לא יודעת. למעלה, למטה, איפה זה היה? אני לא יודעת, אבל שתיתי בירה אחת. זה הדבר היחיד שאני זוכרת". מאות התומכים והתומכות בקהל לא הסתירו את התלהבותם, כשהם צוחקים ומריעים לנשיא. 

דונלד טראמפ. "פרופיל של פחדנות". צילום: רויטרס

 
לאחר מכן, יצא טראמפ להגנתו של קוואנו. "חייו של אדם התנפצו, אשתו שבורה", אמר הנשיא והאשים כי הדמוקרטים "הורסים אנשים". "הם רוצים להרוס אנשים, הם באמת אנשים מרושעים". הקהל נשמע קורא "אנחנו רוצים את קוואנו". 
 
פרקליטה של פורד, מייקל ברומביץ', תקף את טראמפ על דבריו בעצרת. "התקפה מרושעת, אכזרית וחסרת לב על ד"ר כריסטין בלייזי פורד", צייץ בטוויטר. "האם צריך להתפלא שהיא נחרדה לצאת בפומבי, וכך גם ניצולות אחרות של תקיפה מינית?". הוא כינה את פורד "פרופיל של אומץ" בעוד טראמפ הוא "פרופיל של פחדנות".
 
מהדיווחים בארה"ב עולה כי פורד לא נחקרה על ידי סוכני הבולשת במסגרת בדיקת הרקע המחודשת לקוואנו, אף שהתלונה שלה היא שעוררה את החקירה. ברומביץ' ושותפתו לצוות דברה כץ ציינו כי הם פנו ליועצת המשפטית של ה־FBI דנה בואנטה כבר ביום שישי שעבר והציעו לשתף פעולה, אולם לא נוצר עמם קשר.
 
"גילינו מהתקשורת שאין כוונה לראיין את ד"ר פורד או את השופט קוואנו. אנחנו מקווים שהדיווח אינו נכון", אמרו השניים. "לא ייתכן שהבולשת תבצע חקירה מקיפה על טענותיה של ד"ר פורד מבלי לראיין אותה, את השופט או את העדים שזיהינו במכתבים ששלחנו אליכם".
 
בתוך כך, בבית הלבן תקפו את הפרסום ב"ניו יורק טיימס", שבו נטען כי טראמפ ואחיו היו מעורבים לכאורה בהתנהלויות "מפוקפקות" על מנת להעלים מסים מהכספים של הוריהם, וכי התרברבותו של הנשיא כי הוא בנה את אימפריית הנדל"ן שלו בעצמו אינה נכונה מאחר שהרוויח מיליונים מכספי אביו פרד כבר בהיותו ילד. 
 
"פרד טראמפ הלך לעולמו לפני קרוב ל־20 שנה ועצוב לראות את ההתקפה המוטעית הזו נגד משפחת טראמפ על ידי ה'ניו יורק טיימס' הכושל", אמרה דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס. "אנשי מס הכנסה בדקו את ההעברות האלה כבר לפני עשורים ואישרו אותן". היא הוסיפה כי "אולי צריך עוד התנצלות מה'ניו יורק טיימס', כמו זו שהם פרסמו אחרי שטעו באופן מביך לגבי בחירות 2016".