הרוצח מפיטסבורג כפר באישומים: רוברט באוורס, הרוצח שביצע את הטבח בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג בו נרצחו 11 יהודים, בחר היום (חמישי) לכפור ולא להודות באישומים של רצח ופשע שנאה, מה שאומר שצפוי להתקיים משפט בעניינו במדינת פנסילבניה. 



התובעים הקריאו 44 סעיפי אישום, ובתום כל קבוצת עונשים, הוא הניד בראשו שהוא מבין, לרבות עונש מוות. הוא הניד לראשו שוב כאשר נשאל אם הוא מבין את העונשים. לאחר שביום שלישי הוא נכנס לבית המשפט כשהוא בכיסא גלגלים, זכר לעימות עם השוטרים שהגיעו לאירוע הירי, הפעם נכנס באוורס בהליכה לבית המשפט.



באוורס בן ה-46 הוא בעל היסטוריה של פרסום חומר אנטישמי באינטרנט, מואשם ב-29 עבירות פליליות, ביניהן הפרת חוקי זכויות האזרח של ארה"ב ובפשע שנאה. חלק מההאשמות נגדו עשויות להוביל לכך שיושת עליו עונש מוות, כשם שדרש גם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. בתחילה, דווח כי באוורס יואשם ב-29 אישומים בלבד, אולם אמש נמסר כי מספר האישומים עלה.


רוברט באוורס. עשוי לקבל עונש מוות


בנוסף לרצח 11 היהודים, באוורס פצע גם שישה בני אדם נוספים, בהם ארבעה שוטרים. לאחר שאמר לשוטרים בזירה כי "כל היהודים צריכים למות", חזר על אמירה זו שוב בית החולים בו טופל באלגני, שם טיפלו בו רופאים יהודים.

כזכור, שמות הנרצחים בפיגוע הקשה הם ג'ויס פיינסברג, בת 75, ריצרד גוטפריד בן 65, רוז מלינגר בת 97, בן רבינוביץ' בת 66, ססיל רוזנטל בת 59 ואחיה דייויד רוזנטל בן 54, ברניס סיימון בן 84 ובעלה סילבן סיימון בן 86, דניאל שטיין בן 71, מלווין ווקס בן 88 וארוייון יאנגר בן 69. נציג הקהילה היהודית אמר כי זאת "תקופה נוראה לקהילה היהודית נעשה כל שביכולתנו לעזור לקהילה, רוצה להודות למשטרה, לבולשת, למשרד לביטחון המולדת ולצלב האדום".